یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

ثروت آرنولد به واسطه زور بازو

آرنولد شوارتزنگر

جام جم: آرنولد شوارتزنگر از بازیگران قدیمی سینماست. اما او در حقیقت قهرمان دنیای بدن سازی است که به مدد موفقیت در این رشته، سر از دنیای سینما و ژانر اکشن درآورد البته موفقیت سینمایی اش هم کمک کرد تا وارد دنیای سیاست شده و فرماندار ایالت کالیفرنیا بشود.

با یک چنین سابقه کاری و کارنامه سنگینی، این پرسش پیش می آید که این هنرمند ورزشکار سیاستمدار، چقدر ثروت دارد؟ این در حالی است که آرنولد دوران کودکی پر فقری را پشت سر گذاشت. نگاهی به زندگی این مرد عضلانی نشان می دهد، در دهکده ای فقیر در اتریش بزرگ شد. از همان زمان که طعم فقر را چشید، تصمیم گرفت پولدار شود.

اهل فن می گویند ثروتمند شدن آرنولد، از زور بازویش می آید! از آن جا که به ورزش بدن سازی علاقه داشت، در سن شانزده سالگی به سراغ آن رفت و در بیست سالگی، آقای جهان شد.

پس از آن، چند بار این عنوان قهرمانی را در مسابقات مختلف تکرار کرد. کسب عنوان قهرمانی جهان، توجه هالیوود را به او جلب کرد. در دهه هشتاد میلادی تبدیل به قهرمان اکشن سینما شد. فیلم های «کونان بربر» و «ترمیناتور» او فروش بسیار زیادی در جدول گیشه نمایش سینماها کردند و او به صورت آدمی پولدار درآمد.

حالا آرزوی بزرگ و دست نیافتنی دوران کودکی اش برآورده شده بود. این شهرت، راه را برای ورود به فعالیت های اقتصادی و تجاری دیگر باز کرد. اما در طول تمام این سال ها، آرنولد تلاش کرده رقم دریافتی خود را از چشم عموم مردم پنهان نگه دارد.

با این حال، جماعت اهل اقتصاد و پاپاریزی ها دست از سر او برنداشته و به اشکال مختلف، به دنبال آن بوده اند که ببینند میزان دارایی آرنولد چقدر است.

رقمی که در این رابطه اعلام شده، بین 200 تا 400 میلیون دلار است. چنین مبلغ بالایی، به صورت طبیعی توجه تمام رسانه های گروهی را جلب می کند.

اهل فن عقیده دارند چنین ثروتی برای یک بازیگر و سیاستمدار، رقم بسیار بالایی است و نام صاحب آن را در ردیف موفق ترین سیاستمداران و هنرمندان قرار می دهد.

گفته می شود فقط مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک، ثروتی بیشتر از آرنولد دارد! با این وجود، آرنولد برای ورود به فهرست ثروتمندان مجله فوربس نیازمند پول و ثروت بیشتری است.

تحلیل گران اقتصادی می گویند این بازیگر عضلانی، این روزها برای کسب ثروت بیشتر با مشکلات و چالش های زیادی روبروست.

به گفته آن ها، اگر آرنولد با مشکل خانوادگی دو سال قبل خود روبرو نمی شد، شاید می توانست دلارهای بانکی اش را افزایش دهد. اما دوستی او با خدمتکار منزل و رسوایی های مربوط به آن، تاثیری منفی بر کارنامه بازیگر گذاشت و راه را برای کسب درآمد و ثروت بیشتر بست. او از یک سو با همسر سابقش ماریا شیور (که به دلیل همین رسوایی از او جدا شد) درگیری حقوقی دارد و از سوی دیگر، با عدم پیشنهادهای تازه کاری در هالیوود روبروست.

در حقیقت، در شرایطی که پول تازه ای به دست آرنولد نمی رسد، شیور یکی از سرشناس ترین وکلای هالیوودی را استخدام کرده تا از او پول و خسارت بگیرد! با این حساب، باید منتظر ماند و کاهش ثروت قهرمان افسانه ای ژانر و دنیای اکشن را دید.مرد عضلانی که روزگاری موجودات بیگانه فضایی و هرکول های تنومند را در جلوی دوربین سینما به راحتی شکست می داد، حالا توان مقابله با یک خانم را ندارد!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.