دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

سکوت رسانه ها برابر اشتباه پزشکی در مورد سلحشور/ راز مرگ کارگردان!

فرج الله سلحشور

سینماپرس: با این حساب این نگاه به دور از انصاف به موضوع اشتباه پزشکی در مورد آقای سلحشور و در مقابل این نوع هیاهوی بدور از حوزه اخلاق برای آقای کیارستمی چگونه می تواند توجیه شود جز اینکه وجود نوعی جریان سازی رسانه ای شبه سیاسی را در حمایت از آقای کیارستمی قبول کنیم .

به گزارش سینماپرس، سایت صابر نیوز در یادداشتی قابل توجه آورده است: در قریب به چند ما دو تن از مشهورترین کارگردانان ایرانی از دو طیف اعتقادی مختلف به دیار باقی شتافتند

اما آنچه در این میان حائز اهمیت است اشاره به این نکته می باشد که شاید بتوان به آن عنوان راز درگذشت فرج الله سلحشور را داد حقیقت این است که کارگردان سریال یوسف حدود چهار سال تمام با سرطان ریه مبارزه کرد اما آنچه که در نهایت باعث رحلت او شد نه سرطان بلکه یک خطای فاحش پزشکی بود .یک تزریق اشتباه که در ماههای آخر عمر باعث از کار افتادن پای او و در نهایت به کما رفتن و رحلت او گردید .اما  آنچه که در رسانه ها انعکاس پیدا کرد کمترین دلالت را در اشاره به این خطای فاحش داشت .( سلحشور:بخاطر اشتباهات پزشکی فلج شدم )


عباس کیا رستمی هم به شهادت برخی از اطرافیانش قربانی یک اشتباه پزشکی شد . اشتباهی که از یک بیماری ساده برای او یک مرض مهلک ساخت و سرانجام او  را از جامعه هنری و فرهنگی ایران گرفت .

هر دوی این اتفاقات یقینا بسیار ناگوار و بیش از یک اتفاق ساده است مرور این دو اتفاق نسبتا مشابه برای مخاطب یقینا ایجاد نوعی نا امنی خواهد کرد نا امنی از این دست که چه بسا بسیاری وقایع مشابه که هر روزه در کشور روی آدمهای گمنام در حال وقوع است اما به دلیل گمنامی و هیچ انگاشته شدن آنها توسط مسئولین محترم  و دست اندرکاران عرصه درمان هیچ صدایی از کسی شنیده نمی شود .


با این حساب به نظر می رسد ساختار درمانی کشور برای جلوگیری از خدشه دار شدن دامن بلند اطبا و حکمای پاک و  بزرگ و شفیق ایران زمین می بایست در اقدامی عاجل به بررسی این موارد بپردازد .


اما نکته دیگری که در این خصوص به چشم  می آید جنبه های رسانه ای متفاوت این اتفاقات مشابه است  به نحوی که رحلت در اثر اشتباه پزشکی آقای سلحشور به قدری کمرنگ و بی اهمیت قلمداد شد که امروز می توان به آن اطلاق راز فوت کارگردان یوسف را داد .


کارگردانی که به طور قطع در طیف مقابل آقای کیارستمی قرار می گیرد. اگر کیارستمی را مشهورترین کارگردان ایرانی در جشنواره های جهانی قلمداد کنیم .سلحشور را مشهور ترین کارگردان ایرانی از دیدگاه افکار عمومی مردم جهان نامید که با ساخت سریال ماندگار یوسف پیامبر در واقع پر بیننده ترین مدیای تصویری جمهوری اسلامی را در سطح جهان به خود اختصاص داد .


با این حساب این نگاه به دور از انصاف به موضوع اشتباه پزشکی در مورد آقای سلحشور و در مقابل این نوع هیاهوی بدور از حوزه اخلاق برای آقای کیارستمی چگونه می تواند توجیه شود جز اینکه وجود نوعی جریان سازی رسانه ای شبه سیاسی را در حمایت از آقای کیارستمی قبول کنیم .



با این همه اگر بناست بررسی صورت پذیرد که باید و اگر بناست حقیقت مرگ  کیارستمی خودش را آشکار کند که باید و اگر بناست  سیستم پزشکی به اشتباه خود ازعان کند و خاطی یا خاطیان مورد تعذیز قرار گیرند که باید این موارد در مورد مرگ فرج الله سلحشور هم  صدق می کند و چه بسا برای افکار عموی منطقه و جهان ضروری تر باشد که بدانند کارگردانی که به این درجه از محبوبیت در منطقه دست یافته بود چرا نتوانست پروژه مهم و بزرگترین نوشته خود را مقابل دوربین ببرد و چرا در این خصوص باید شاهد سکوت خفقان آور مسئولین امر باشیم

نظرات

  • مریم ۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۱۶:۱۹
    0 0
    درود بر انصاف شما
  • علوية ۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۲۱:۴۵
    0 0
    من از عراق هستم وماخيلي مرحوم سلحشور رادوست داشتيم. همه خيال داشتيم فوت عادي بود والان خيلي تعجب كردم وناراحت شدم. كارگرداني مثل او كشته شد؟؟؟؟ و در ايران!!!!!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.