سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

شبکه «آی‌فیلم» هم سریال می‌سازد

شبکه آی فیلم

جام جم: مجموعه اپیزودیک «دیوار شیشه‌ای» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان و کارگردانی مشترک نوید میهن‌دوست و راما قویدل مراحل تولید را سپری می‌کند. هم‌اکنون گروه در منطقه‌ای کویری و حوالی پرند مشغول ضبط اپیزود 9 به کارگردانی قویدل است. در این اپیزود بازیگرانی چون کوروش تهامی، بهار نوحیان، قربانعلی نجفی و... مقابل دوربین رفته‌اند.

مجموعه اپیزودیک دیوار شیشه‌ای به قلم محمدمحمود سلطانی و روح‌الله صدیقی به سفارش مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای در مرحله نگارش همزمان با تصویربرداری قرار دارد. همچنین نوید مهین‌دوست در حال مقدمات پیش تولید اپیزود10 است.

 

دیوار شیشه‌ای علاوه بر ساختار اپیزودیک، قصه‌هایی پیوسته نیز دارد که ضمن روایت یک قصه اصلی در هر قسمت، داستان مستقلی را هم در برمی‌گیرد و به ارتباط بین افرادی می‌پردازد که از رسانه استفاده می‌کنند و به‌واسطه بهره بردن از رسانه‌های مختلف با دنیای بیرون و جهان پیرامونی خود در ارتباط هستند. این سریال در قالب برنامه‌ای روایت می‌شود که در هر قسمت افراد مختلفی با ماجراهای گوناگون و تجربه متفاوت از یکدیگر وارد آن شده و برای استمداد یا روشنگری جامعه به این قصه رفت‌وآمد دارند.

داستان ثابتی برای این سریال در نظر گرفته شده که به حوادث، اتفاقات و مشکلات زندگی تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی با همسرش که او هم از عوامل تهیه برنامه است، می‌پردازد. شبنم قلی‌خانی، زهیر یاری، الهام جعفرنژاد، سیامک احصائی، روشنک عجمیان، هدایت هاشمی، سولماز غنی، علیرام نورائی، طوفان مهردادیان، مریم سرمدی، نازنین کریمی، شهناز شهبازی، مهسا هاشمی، محمد ساربان، فرهاد قائمی، فرزین صابونی، ارسطو خوش‌رزم، مجید رحمتی، لیلا رحیمی، لیلا بی‌پروا، پارسا قره‌خانلو و... در این سریال بازی می‌کنند.

قصه جذاب و پرکشش

علی‌اکبر تحویلیان، تهیه‌کننده درباره ویژگی‌های اثرش گفت: دیوار شیشه‌ای سریالی اپیزودیک است که ضمن روایت یک داستان اصلی، هر قسمت داستان مستقلی را هم در برمی‌گیرد. پیش‌بینی‌ ما این است که سریال تا پایان سال بتدریج آماده و برای پخش از شبکه آی‌فیلم به مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی تحویل داده شود.

وی درباره ویژگی‌های داستان و مضمون کلی آن نیز ادامه داد: دیوار شیشه‌ای قصه‌ای جذاب و پرکشش دارد. در واقع اگر بخواهیم مثالی برای نزدیک شدن داستان بیان کنیم، می‌توانیم این سریال را نزدیک به برنامه ماه عسل بدانیم. این سریال به سفارش مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی در 30 قسمت 45دقیقه‌ای در مرحله نگارش قرار دارد.

تجربه همکاری

راما قویدل که کارگردانی اپیزودهای 5، 6 و 9 را به عهده دارد، درباره فضای این اپیزودها عنوان کرد: داستان‌های این مجموعه در فضای اجتماعی و خانوادگی و با رویکردی متفاوت و جذاب می‌گذرد. ضمن این‌که متن‌های خوب و محکمی دارد. فضای کار را دوست دارم. تنوع ژانر یکی دیگر از مؤلفه‌های این سریال است. وی در پاسخ به این پرسش که چطور شد کارگردانی این سریال را پذیرفتید، توضیح داد: از طرف تهیه‌کننده‌ قدیمی و مورد علاقه‌ام دعوت به کار شدم و صادقانه بگویم برایم فرقی نداشت چه کاری باشد؛ چراکه از 12 سال قبل تجربه‌ همکاری با ایشان را داشته‌ام و از بهترین تجربیات دوران کاری‌ام محسوب می‌شوند؛ پس بدون هیچ چون و چرایی وارد کار شدم. پس از صحبت‌های ابتدایی، متن‌ها را خواندم و دوست داشتم.

یک اثر متفاوت

نوید میهن‌دوست که پنج اپیزود اول سریال دیوار شیشه‌ای را کارگردانی کرده، در پاسخ به این پرسش که با توجه به پرداختن به تم‌ها و سوژه‌های تکراری در سینما و تلویزیون چه عاملی یک اثر اپیزودیک را متفاوت می‌کند، گفت: به نظرم مهم‌ترین چیزی که یک اثر را متفاوت می‌کند و برای نویسنده باید اهمیت زیادی داشته باشد، نحوه پرداختن به یک قصه است که برای مخاطب ایجاد جذابیت می‌کند و کشش داستانی را موجب می‌شود. گرچه تم، جایگاه خود را در یک داستان دارد، اما تم‌ها عمدتا در سینما و تلویزیون تکراری و محدود هستند.وی درباره ویژگی‌های این سریال توضیح داد: سریال دیوار شیشه‌ای یک اثر نیمه اپیزودیک است. در واقع شخصیت‌های اصلی داستان که یک تهیه‌کننده و مجری هستند، داستان ثابتی دارند و کاراکترهایی که به برنامه آنها وارد می‌شوند، قصه‌ها و ماجراها را روایت می‌کنند که هر یک متفاوت از دیگری است.

ماجرای غرور

زهیر یاری درباره بازی در مجموعه دیوار شیشه‌ای گفت: در اپیزود شش این مجموعه نقش یک قهرمان ورزشی در رشته تکواندو را بازی می‌کنم ‌که به دلیل غرورش درگیر ماجراهایی می‌شود. نقش همسرم را در این سریال الهام جعفرنژاد بازی می‌کند.

این بازیگر ادامه داد: این نقش برایم ویژگی‌های خاصی داشت و با علاقه آن را بازی کردم. کارگردان این اپیزود هم راما قویدل بود که حضور او باعث شد بازی در این طرح را بپذیرم. ضمن این‌که کاراکتر هم خیلی خوب نوشته شده بود.

نخ تسبیح

فیلمنامه این مجموعه را محمدمحمود سلطانی و روح‌الله صدیقی می‌نویسند. صدیقی یکی از نویسندگان دیوار شیشه‌ای درباره این اثر گفت: این مجموعه اپیزودیک است، اما یک نخ تسبیح دارد و آن هم مجری و تهیه‌کننده است که با ورود هر مهمان به برنامه آنها، یک قصه متفاوت هم رقم می‌خورد. چند بازیگر اصلی دارد و بقیه بازیگران مهمان خواهند بود. قصه‌های این مجموعه را از دل واقعیات جامعه در آورده‌ایم.

وی درباره روند نگارش قصه اضافه کرد: نگارش این سریال از اسفند آغاز شد و همچنان ادامه دارد. قصه‌های سریال دیوار شیشه‌ای از جنس مردم است. مرتب من و آقای سلطانی اخبار رسانه‌ها را دنبال می‌کنیم تا از قصه‌های واقعی زندگی مردم الهام بگیریم.

این نویسنده درباره نحوه تقسیم کار افزود: ما یک گروه نویسنده حرفه‌ای و کاربلد انتخاب کردیم. قصه‌ها را خودمان طراحی می‌کنیم و بعد در اختیار گروه قرار می‌دهیم و بعد از نگارش، مجدد من و آقای سلطانی فیلمنامه را بازنویسی می‌کنیم.

طمع گنج در نجف

قربان نجفی این روزها در اپیزود 9 به کارگردانی راما قویدل ایفاگر نقش نجف است. وی درباره پذیرش بازی در این مجموعه گفت: دو ویژگی مرا برای بازی در این اثر ترغیب کرد. ابتدا حضور راما قویدل در مقام کارگردان؛ او از دوستان بسیار نزدیکم است و اشتراکات زیادی با هم داریم و دلیل دوم فیلمنامه جذاب و پرکشش و شخصیت‌پردازی خوب.

وی ادامه داد: فیلمنامه خیلی خوب نوشته شده ضمن این‌که بعد از پذیرش بازی در این مجموعه متوجه شدم کوروش تهامی همبازی‌ام است که بسیار خوشحال شدم زیرا او از بازیگران حرفه‌ای است.

نجفی با اشاره به نقشش در این اپیزود افزود: شاید ابتدا این تصور وجود داشته باشد که نجف جزو کاراکترهای منفی محسوب می‌شود اما باید بگویم خاکستری است. نجف پولی از دوستی قرض می‌کند، اما نمی‌تواند آن را پس بدهد. به همین دلیل به دنبال پیدا کردن گنج می‌رود و دوستش هم در این مسیر او را همراهی می‌کند و همین مساله باعث می‌شود تا درگیر اتفاقات مختلف شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.