سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱

ظهر امروز صورت گرفت؛

امحای ۵ میلیون و ۱۱۰ هزار سی دی غیرمجاز توسط ستاد صیانت از محصولات سینمایی و سمعی و بصری

حجت اله ایوبی در مراسم امحای سی دی های غیرمجاز

سینماپرس: ظهر امروز ستاد صیانت از محصولات سینمایی و سمعی و بصری۵ میلیون و ۱۱۰ هزار سی دی غیرمجاز را با حضور تعدادی از مسئولان سینمایی کشور و خبرنگاران امحا کرد.

سینماپرس: ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان سینمای کشور و خبرنگاران مراسم امحای محصولات غیر مجاز سینمایی برگزار شد.

رئیس سازمان سینمایی در این مراسم گفت: خوشبختانه روند مبارزه با قاچاق فیلم در کشور به خوبی پیش می رود و با توجه به برنامه هایی که انجام داده ایم، نشان دادیم اگر اراده ملی در زمینه مبارزه با قاچاق فیلم ها شکل گیرد در مقابله با این پدیده توانمند خواهیم بود. هر کسب و کاری نیاز به مجوزهای لازم دارد اما متأسفانه در حوزه قاچاق با ارائه فیلم‌های خارجی سبک زندگی دیگری را تبلیغ می‌کنند و با ارائه فیلم‌ های ایرانی فعالیت و کسب و کار هنرمندان ایرانی را تحت ‌الشعاع قرار می‌دهند. ما تلاش می ‌کنیم فضا را برای قاچاق ناامن کنیم و این اراده در سازمان سینمایی وجود دارد. خوشبختانه با همکاری نهادهایی مثل قوه قضاییه و نیروی انتظامی فضا برای فعالان در عرصه قاچاق فیلم ناامن شده است اما هنوز چنین فضای ناامنی برای قاچاقچیان فیلم ها در شهرستان ها به وجود نیامده است.

وی در ادامه این مراسم اظهار داشت: همزمان با مقابله قاچاقچیان در بازار دوستان در رسانه‌ های تصویری تلاش می‌کنند تا راه‌های قاچاق از طریق فضای مجازی و سایت‌ها را مسدود کنند تلاش می‌کنند تا با شیوه ‌های مدرن برای پاکسازی فضاهای مجازی بهره ببرند.

در ادامه این مراسم سیدمصطفی ابطحی مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری گزارشی از فعالیت ستاد صیانت از محصولات فرهنگی ارائه داد و گفت: سال گذشته با تشکیل ستاد صیانت و همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی فضای ناامنی را برای قاچاقچیان فیلم فراهم کردیم. از ابتدای سال گذشته تشکیلات ستاد صیانت از محصولات فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه در ناامن کردن فضای قاچاق تلاش شبانه‌روزی انجام دادند به لطف خداوند توانستند کشفیات معظمی را از قاچاقچیان اتخاذ کنند که امروز شاهد ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دی‌وی‌دی غیرمجاز هستیم.

وی ادامه داد: در این محصولات غیرمجاز فیلم‌های ایرانی، فیلم‌های خارجی، انیمیشن‌ها و فیلم‌های مبتذل دیده می‌شود که شبکه قاچاق در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و آسیب فراوانی به سینمای ایران می‌زند.

ابطحی خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۴۸ عملیات انجام شده و این مقدار محصولات غیرمجاز کشف شده است و در حال حاضر ۴۷۳ پرونده قضایی در دادگاه تشکیل شده که در هر کدام از آنها دو یا سه نفر درگیر پرونده هستند که برخی با ضمانت آزاد شده و برخی به محکومیت قضایی دچار شدند. کشفیات انجام شده مربوط به عملیات نیروها در تهران است، در استان‌های البرز، اصفهان، خراسان رضوی، قم و فارس به شدت نگران بازار قاچاق هستیم و به همین منظور دکتر ایوبی با احکام جداگانه مدیران کل ارشاد استان‌ها را دبیران ستاد صیانت قرار داده تا بازوی قوه قضاییه و نیروی انتظامی در استان‌ها باشند.

وی در بخش دیگری از این مراسم تأکید کرد: سینماگران ایرانی در یک حرکت جمعی ما را همراهی و همکاری کردند تا تمام سی دی ها و دی وی دی های محصولات غیرمجاز از بین برود امیدوارم همچنان حمایت آنها را داشته باشیم و همچنین گام جدی در استان ها برای مبارزه با قاچاق برداریم.

این در حالی بود که در انتهای این مراسم ایوبی در پاسخ به این سؤال که بعد از برخورد با هنرمندان برای حضور در جشن حافظ بسیاری از هنرمندان برای حضور در جشن سینما نگران هستند، با فرافکنی همیشگی گفت: هنوز با دادستان در مورد جشن حافظ صحبت نکردم اما اهالی سینما نگران نباشند.

یکی از نکات قابل توجه این مراسم اصرار برخی از خبرنگاران برای عدم امحای سی دی های غیر مجاز بود!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.