یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

تحلیل وضعیت تولید فیلم کوتاه در کشور/ ۶

سلطانی آزاد: مسئولان سینمای ایران به هیچ عنوان به فیلم کوتاه نگاه جدی ندارند/ این روزها فعالان این حوزه مأیوس و دلسرد شده اند

شاهد سلطانی آزاد

سینماپرس: شاهد سلطانی آزاد فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم های مستند و کوتاه گفت: مسئولان سینمای ایران به هیچ عنوان به فیلم کوتاه نگاه جدی ندارند و شاید به همین علت است که فعالان سینمای کوتاه هیچ گاه نتوانسته اند گیشرفت چشمگیری در فعالیت های شان داشته باشند و به خوبی دیده شوند.

کارگردان فیلم کوتاه «قطارهای انتظار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مشکلات سینمای کوتاه شاید بسیار فراتر از سینمای حرفه ای و بلند باشد و درست همانطور که ما در سینمای حرفه ای شاهد وجود معضلات متعددی هستیم در سینمای کوتاه هم وضع به همین منوال است.

وی ادامه داد: سینمای کوتاه هنوز نتوانسته توجه جدی مسئولان را به سوی خود معطوف کند و این اتفاق بسیار بد و نادرست است و معتقدم که هرچه سریع تر این رویه باید اصلاح شود؛ دایره بسیار محدودی از نهادهای دولتی در حوزه تولید و عرضه فیلم کوتاه در کشور ما دخیل هستند که متأسفانه هیچ یک از آن ها با دیگری تعامل ندارند و هر کدام تعریف خودشان را از سینمای کوتاه دارند و به همین علت هم بسیاری از سینماگران فعال در این حوزه همواره با محدودیت و مشکل مواجه می شوند چرا که در تمامی نهادها بر اساس سلیقه مدیران مسئول فیلم ها ساخته می شود.

سلطانی آزاد خاطرنشان کرد: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، انجمن سینمای جوانان ایران و... باید با هم به تعامل برسند و یک تعریف واحد از سینمای کوتاه ارائه دهند تا سینماگران این چنین دچار سرگردانی نشوند.

کارگردان فیلم مستند «جوانمرد فاضل» با تأکید بر اینکه با دایره نگاه های معدود و مضامین جمع و جور و بسته نمی توان انتظار داشت که وضعیت سینمای کوتاه بهتر شود اظهار داشت: این روزها فعالان این حوزه مأیوس و دلسرد شده اند و دلیل اصلی این اتفاق آن است که هیچ جایی برای کار علاقمندان این حوزه وجود ندارد و جوانان علاقمندان سینمای کوتاه نمی دانند که باید چطور و چه زمانی مبادرت به ساخت فیلم شان کنند؟

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: ای کاش مدیران سینمای کشور هرچه سریع تر بحران به وجود آمده در حوزه سینمای کوتاه را برطرف کنند تا ما شاهد رشد و شکوفایی این حوزه در کشورمان باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

  • میثم ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۲۲:۴۵
    0 0
    متولیان فیلم که اصلی ترین وبزرگ ترین بهره برداران مادی ومعنوی از حوزه فیلم کوتاه هستند هیچ برنامه ای برای فیلم کوتاه نداشته وندارند آنها فقط مقدار بودجه آن را در بستر های اداری وتبلیغات مدیریت خود در جشنواره ها صرف می کنند واداره طول ودرازی را را ه اندخته اند که با ماهیت فیلم کوتاه منافات دارد برای ادارات ارشاد استانهاهم که کبق نظر آقایان عدالت سینمایی را در استانها با سینمای جوان تعمیم ترمیم می کنند تا جوابی به افرادی که پس از سالها فعالیت این عرصه را ترک کردند جواب داد باشند آقای ایوبی با تمام حمایت های دولت از سینمای جوان در استانها می توانی بک دقیقه فیلم بسازی اگر خود حضرتعالی نتوانستی این کارا با فیلم ساز محبوب خود انجام دهید وانصافا نتیجه را در رسانه ها اعلام نمایید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.