شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

بازیگر «آب نبات چوبی» عنوان کرد؛

دلم می خواست جزئیات بیشتری از کاراکتر مرتضی نشان داده شود/ مراقب بودم این شخصیت شبیه به تیپ های جاهلی در سینمای قبل از انقلاب نشود

کریم امینی در نشست خبری فیلم سینمایی«آبنبات چوبی»

سینماپرس: کریم امینی همزمان با اکران فیلم سینمایی «آب نبات چوبی» به کارگردانی حسین فرحبخش گفت: دلم می خواست جزئیات بیشتری را از کاراکتر مرتضی نشان داده شود اما کارگردان فیلم تا همینجای کار راضی بود و من هم نمی توانستم به عنوان بازیگر اصرار بیشتری برای پرداختن به این شخصیت داشته باشم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طبیعتاً این شخص کارگردان است که باید از سخت فیلمش رضایت داشته باشد و آقای فرحبخش از من درست همان چیزی را خواست که اینک در فیلم مشاهده می شود؛ البته کار کردن در این پروژه برای من بسیار سخت بود چرا که هم به عنوان بازیگر اصلی فیلم فعالیت داشتم و هم سمت دستیاری کارگردان و برنامه ریزی را انجام می دادم.

این بازیگر ادامه داد: البته این آخرین باری بود که من این کار را انجام دادم چرا که اینقدر برای انجام کارم در این پروژه سختی و دشواری تحمل کردم که دیگر محال است دست به چنین عملی بزنم و ترجیح می دهم که همواره در فیلم ها یک سمت را بر عهده داشته باشم تا بتوانم به بهترین شکل و شیوه ممکن همان سمت را به سرانجام برسانم.

امینی سپس با بیان اینکه مراقب بودم این شخصیت  شبیه به تیپ های جاهلی در سینمای قبل از انقلاب نشود اظهار داشت: کاراکتر مرتضی در «آب نبات چوبی» شبیه هر کسی نیست؛ این فرد جهان بینی خاص خود را دارد و در زندگی اش هیچ گاه عقل و منطق رکن اصلی را ایفا نکرده اند و همواره با احساس جلو رفته است بر همین اساس من خودم را به دست نقش سپردم تا این شخصیت بتواند مرا برای ایفای هرچه بهتر کمک کند.

کارگردان فیلم کوتاه «روز قضاوت» خاطرنشان کرد: اینکه به کاراکترهایی شبیه به مرتضی واژه قبل از انقلابی اطلاق می شود کار بسیار غلطی است چرا که ما همچنان هم از این شخصیت ها و کاراکترها در جامعه مان زیاد مشاهده می کنیم و من هم به حد زیادی این اطراف را نزدیک به خود دیده بودم و این امر باعث شد  بدون هیچ مشکلی بتوانم لحن، بیان، نوع دیدگاه و جهان بینی این افراد را که با آن ها سر و کار زیادی داشتم در «آب نبات چوبی» پیاده کنم که خوشبختانه مورد تایید کارگردان قرار گرفت.

بازیگر سریال تلویزیونی «تعبیر وارونه یک رویا» افزود: من برای بازی در این فیلم از هیچ بازیگری الهام نگرفتم و معتقدم صرف الگو گرفتن یک بازیگر برای ایفای نقش ها و تیپ های مطرح در سینما کاری صحیح نیست و بازیگر بایستی با دقت و شناخت وافر خود به شخصیت های فیلمنامه نزدیک شده و با کمی علم جامعه شناسی بتواند ما به ازای بیرونی کاراکترهای مورد نظر در هر فیلمنامه ای در جامعه پیدا کرده و بر اساس آن نقش خود را بازی کند.

امینی در پاسخ به این سوأل که چه پیش بینی برای استقبال مردم از این اثر سینمایی دارد اظهار داشت: خوشبختانه «آب نبات چوبی» فیلمنامه خوبی دارد و فیلمی قصه گو است که خیلی ساده حرف های خود را بیان می کند و این مهم در این روزها که سینمای ما نیاز جدی به مقوله قصه پردازی دارد بسیار مهم محسوب شده و امیدوارم که این اثر بتواند با مخاطبان ارتباط خوبی را برقرار کند.

وی در خاتمه گفت: از سوی دیگر این فیلم از حضور رضا عطاران بهره مند شده که به جرأت می توان گفت در حال حاضر محبوب ترین بازیگر سینمای ایران است و همین مسأۀه می تواند تضمین کننده فروش بالای این اثر سینمایی باشد هرچند که ما در حال حاضر همزمان با بسیاری از فیلم های خوب و پرفروش فیلم مان روی پرده رفته و همین امر می تواند مسبب کاهش نسبی تعداد مخاطبان فیلم مان باشد.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «آب نبات چوبی» مسائل جوانان و مشکلات تفاوت نسلی را بررسی می‌کند؛ اختلاف دیدگاه نسل قدیم و جدید درباره مشکلات خانواده و تاثیر جامعه بر جوانان امروزی محور اصلی این فیلم است.

عوامل اصلی تولید این اثر سینمایی عبارتند از: کارگردان: محمدحسین فرحبخش/ تهیه کننده: عبدلله علیخانی/ نویسنده: علی‌ اصغری (بر اساس داستانی از کامران قدکچیان) / مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا/ تدوین: مستانه مهاجر/ موسیقی: آریا عظیمی‌نژاد/ صدابرداری صحنه: بابک اخوان/ طراح صحنه:حجت اشتری/ طراح لباس: گلناز گلشن/ طراح چهره‌ پردازی: ایمان امیدواری. بازیگران: رضا عطاران، هنگامه حمیدزاده، سحر قریشی، میلاد کی‌مرام، کریم امینی، نگار عابدی، صفا آقاجانی، شقایق فراهانی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.