یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

بیکاری گسترده اهالی سینما؛ دلایل و راهکارها/ ۱۵

عباسی: استفاده تهیه کنندگان از عشاق سینما به جای نیروهای حرفه ای و متخصص باعث بیکاری سینماگران شده است

پیمان عباسی*

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس مطرح سینما در رابطه با بیکاری گسترده ای که باعث پناه آوردن بسیاری از هنرمندان به شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و یا تغییر شغل آن ها شده است گفت: استفاده تهیه کنندگان از عشاق سینما به جای نیروهای حرفه ای و متخصص باعث بیکاری سینماگران شده است و باید برای جلوگیری این اتفاق تدبیری توسط مدیران سینمایی اندیشه شود.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «پرتقال خونی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه بودجه و اقتصاد سینما و تلویزیون در کشور ما بسیار ضعیف است و همین امر باعث شده تا تهیه کنندگان سینما در پی آن باشند تا فیلم های ارزان بسازند و به همین دلیل به جای آنکه برای تولید فیلم های شان از هنرمندان متعهد و متخصص و مجرب استفاده کنند مجبور به استفاده از افرادی می شوند که در کارشان مهارتی ندارند و این اتفاق از یک سو باعث بیکاری اهالی حرفه ای سینما و از سوی دیگر باعث افت کیفیت آثار تولید شده در سینمای کشور می شود.

وی ادامه داد: این مسأله که بسیاری از نیروهای حرفه ای و متخصص سینمای کشور بیکار و خانه نشین شده اند بسیار تأسف آور است و امیدوارم هرچه سریعتر با تدبیر و چاره جویی مدیران فرهنگی راه چاره ای برای مقابله با این اتفاق پیدا شود.

عباسی سپس با بیان اینکه عدم تولید تله فیلم ها و سریال های تلویزیونی نیز یکی دیگر از عوامل بیکاری اهالی سینما شده اظهار داشت: معتقدم اگر پروژه های تلویزیونی و تولیدات موسسه رسانه های تصویری و شبکه نمایش خانگی مانند سال های قبل افزایش پیدا کند ما می توانیم شاهد رونق زندگی سینماگران باشیم چرا که اهالی سینما طی تمامی این سال ها با حضور در این قبیل پروژه ها معیشت زندگی شان را تأمین می کردند و زمانی که تولیدات در این بخش ها دچار رکود و کاهش شد وضعیت زندگی آن ها نیز بسیار وخیم تر از گذشته گردید.

این فیلمنامه نویس در خاتمه این گفتگو افزود: یکی از مهمترین مواردی که می تواند این معضل بسیار مهم را برطرف کند مبحث امنیت شغلی است که متأسفانه همواره از دید مدیران سینمایی ما مغفول مانده است و این در حالی است که اگر تأمین امنیت شغلی سینماگران اجرایی شود ما کمتر شاهد چنین اتفاقاتی در سینمای مان خواهیم بود.

گفتنی است؛ پیمان عباسی فارغ‌ التحصیل رشته ادبیات فارسی و دارای لیسانس ادبیات فارسی است و فیلمنامه‌نویسی را از کارگاه فیلمنامه‌نویسی حوزه هنری  شروع کرده‌ است. «مسیر انحرافی»، «قلب یخی»، «بچه های نسبتاً بد» و... از جمله آثار تلویزیونی است که نگارش فیلمنامه های آن ها بر عهده عباسی بوده است همچنین برخی آثار وی در سینما عبارتند از: «قتل آن لاین»، «صحنه جرم ورود ممنوع»، «زن بدلی» و... عباسی همچنین بازنویسی فیلمنامه های سینمایی «روز سوم» و «بی خداحافظی» را بر عهده داشته است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.