سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

واکنش بی خاصیت رئیس سازمان سینمایی به حکم ممنوعیت فعالیت چند سینماگر ایرانی از سوی دادستانی

حجت اله ایوبی

سینماپرس: در پی حکمی از سوی قوه قضائیه مبنی بر ممنوع‌ شدن فعالیت چند سینماگر ایرانی، رئیس سازمان سینمایی بدون اشاره به اقدام عملی در این زمینه تنها عنوان کرد: سینمای ملی و پرطرفدار ایران هیچ نیازی به کمک شبکه‌های غیر ملی ندارد.

به گزارش سینماپرس، روز گذشته خبری مبنی بر ممنوع‌الکاری چند سینما گر توسط قوه قضائیه منتشر شد که درپی آن واکنش‌های مختلفی را از سوی مسئولین در پی داشت. حجت الله ایوبی «رییس سازمان سینمایی» در واکنش به این خبر، صرفا به انتشار متنی در این زمینه بسنده کرد! این اقدام که با توجه به اقدامات و عملکردهای خنثی و بی خاصیت سه سال گذشته سازمان سینمایی امر جدیدی نیست، همانطور که در زمان پخش تیزرهای تلویزیونی فیلم ها از شبکه های خارجی بدون اثر بود، به احتمال زیاد در شرایط فعلی نیز مشکلی از سینماگران را حل نخواهد کرد. به واقع باید دانست که وارد میدان شدن قوه قضاییه در این موضوع درپی بی تدبیری و خنثی بودن سازمان سینمایی بوده است!

متن مذکور به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

سینمای ایران به عنوان پرچمدار موفق مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و نماد جلوگیری از نفوذ، شایسته تقدیر است.

یقین دارم که این حکم قوه محترم قضاییه با گفت‌وگو حل خواهد شد. سینمای ملی و پرطرفدار ایران هیچ نیازی به کمک شبکه‌های غیر ملی ندارد. اینکه شبکه‌های بیرون از کشور سوار بر موج موفقیت و محبوبیت سینمای ما می‌شوند ارتباطی به سینماگران ندارد.

یقین دارم با روشن شدن این مسائل به ویژه نقش بی‌بدیل سینماگران ایرانی در تقویت ارزش‌های دینی و ایرانی و اسلامی هر 3 قوه و همه دلسوزان کشور، سینمای پر افتخار و سینماگران جهادگرمان را مورد ستایش قرار خواهد داد و به وظیفه الهی و ملی خود در تقویت این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی عمل خواهند کرد.

بنابراین مطمئنم این سوء تفاهم به زودی حل و نگرانی‌ها برطرف خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.