جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

بیکاری گسترده اهالی سینما؛ دلایل و راهکارها/ ۱۷

آب پرور: وضعیت بد اقتصادی کشور یکی از دلایل اصلی بیکاری سینماگران است/ افسوس که هنرمندان به دلیل مشکلات معیشتی مجبور به حضور در شبکه های معاند شده اند

مسعود آب پرور

سینماپرس: مسعود آب پرور کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با مسأله بیکاری گسترده اهالی سینما گفت: وضعیت بد اقتصادی کشور یکی از دلایل اصلی بیکاری در کل جامعه و سینماگران است و زمانی که بحران اقتصادی گریبان کل کشور را گرفته قطعاً فعالان تمامی حوزه ها از جمله حوزه های فرهنگی و سینما هم از شر آن در امان نیستند.

کارگردان فیلم سینمایی «قتل آن لاین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طی سال های اخیر بحران شدید اقتصادی درون زندگی همه ایرانی ها نفوذ کرده و تک تک مردم کشور از تأثیرات منفی آن ضربه خورده اند؛ بحران اقتصادی در کشور طی ۴ سال گذشته به اوج خود رسیده و متأسفانه حوزه فرهنگی هم که مهمترین حوزه در هر کشور و حکومتی شناخته می شود از این اتفاق بسیار لطمه خورده است.

وی ادامه داد: جامعه ای می تواند موفق باشد که زیرساخت آن مبنای فرهنگی داشته باشد؛ اگر امروزه ما در کشورمان از بحران های اخلاقی صحبت می کنیم و وحشت آن را داریم که تا چند سال آینده هیچ اثری از اخلاقیات در کشورمان باقی نماند دلیل اصلی اش این است که زیرساخت های فرهنگی مان در این زمینه درست نبوده و هیچ گاه به آن ها توجه نکرده ایم.

آب پرور با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگ باید در کشور ما جزو اولویت های اصلی توجه مسئولان باشد اظهار داشت: فرهنگ همواره باید بر تارک سیاست، اقتصاد و... کشور ما بدرخشد اما متأسفانه وضعیت در کشور ما به گونه ای است که جایگاهی برای فرهنگ و هنر قائل نیستیم و به آن بی توجهی می کنیم و همین امر باعث شده تا این حوزه بیش از سایر حوزه ها با مشکلات بودجه ای روبرو باشد و خانواده فعال در آن روز به روز به زوال بروند.

کارگردان سریال تلویزیونی «هوش سیاه» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه افسوس که هنرمندان به دلیل مشکلات معیشتی مجبور به حضور در شبکه های معاند شده اند اظهار داشت: وقتی مشکل معیشتی به زندگی هنرمندان نفوذ می کند و سیاست گذاران و مسئولان تدبیری برای رفع بحران زندگی آن ها نمی کنند بسیاری از این افراد مجبور می شوند تا علیرغم میل باطنی شان ترک دیار کنند و مجبور به مهاجرت شوند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم به زودی بتوانیم شاهد برطرف شدن این قبیل بحران های جدی در حوزه فرهنگی و هنری کشورمان باشیم؛ ما نیاز به آن داریم که حوزه فرهنگی کشورمان را بازپروری کنیم و فرهنگ نوین ایرانی - اسلامی را بسازیم و آن را به تمامی دنیا اشاعه دهیم نه اینکه با بی تدبیری و بی مسئولیتی مرتباً در هجمه حملات فرهنگی دشمنان قرار بگیریم و اضمحلال فرهنگی و هنری و بیکاری هنرمندان را ببینیم و هیچ دردی از آن ها دوا نکنیم!

گفتنی است؛ مسعود آب‌پرور زاده ۲ تیر ۱۳۴۰ در تهران دانش آموخته کارگردانی سینما از دانشکده سینما و تئاتر است. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به کارشناسی فیلمنامه و فیلم در بنیاد سینمایی فارابی و تأسیس کارگاه گسترش هنر و طراحی کلیپ‌های ایرانی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.