پنجشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

جنتی: برخی تحریم‌ها به حالت قبلی باقی مانده

علی جنتی

ایسنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه برخی تحریم‌ها به حالت قبلی باقی مانده است، گفت: طرف غربی‌ باید هر چه سریع‌تر برای رفع این تحریم‌ها ‌اقدام کند.

علی جنتی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار اردبیل اظهار داشت:‌ شهیدان رجایی و باهنر به عنوان یک الگوی تمام عیار برای مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند چرا که علت جاودانگی آنها تلاش برای جلب رضایت مردم بود و در کار خود اخلاص داشتند که موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر خون پاک این شهیدان هر روز بیشتر می‌شود.


وی گفت: خوشبختانه بعد از مذاکرات برجام بازگشایی‌های مناسبی رخ داده به طوری که 600 مورد بازگشایی اعتبارات در طرح‌ها و خریدهای خارجی داشتیم و بیشتر تحریم‌ها علیه ایران رفع شده ولی در عین حال نیز برخی دیگر از تحریم‌ها به قوت خود باقی مانده و باید طرف غربی هر چه سریع‌تر برای رفع این تحریم‌ها نیز اقدام کند.

جنتی با بیان اینکه بعد از فعالیت دولت یازدهم و مذاکرات هسته‌ای ایران پیشرفت‌های اساسی در بخش‌های مختلف کشور به وجود آمده است٬ افزود: مذاکرات 5+1 سبب رونق اقتصادی کشور و ارتباطمان با تمام دنیا شده ‌و انتظار می‌رود که امسال سال شکوفایی و رونق اقتصادی کشور باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بعد از مذاکرات 5+1 بسیاری از تحریم‌های ایران برداشته ‌و تحریم‌هایی هم برداشته نشده که انتظار می‌رود با رایزنی‌های اساسی این تحریم‌ها نیز در مدت زمان مشخص برداشته شوند.

جنتی بیان کرد: رفته رفته کشورمان از رکود اقتصادی خارج می‌شود و هم اکنون با فعالیت دولت یازدهم تورم در کشور یک رقمی شده در حالی که تورم در دولت قبلی بیش از 40 درصد بود.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی راه‌آهن اردبیل- میانه ارتباط استان اردبیل با آستارا و کشور آذربایجان تداوم می‌یابد و روند صادرات محصولات کشاورزی و مادی این استان به کشورهای هم‌جوار به ویژه آذربایجان دو چندان می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از پروژه‌های مهم استان اردبیل راه‌آهن اردبیل- میانه است که برای این مهم تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم این پروژه بسیار مهم را که مطالبه اصلی مردم استان اردبیل است، اجرایی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.