چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

جهانگیر الماسی: کیانوش عیاری مشغول تراشکاری «کاناپه» است!

جهانگیر الماسی در میزگرد آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس

فردا: جهانگیر الماسی گفت: عیاری حرفی که می‌زند مهم است؛ برای هر کارگردانی باید اینطور باشد. اینکه دنبال حرف گول‌زننده نباشد. بالاخره سینما جایگاه تفکر است و فیلم نیز تنها بخش کوچکی از سینما است و نه همه‌اش.

کیانوش عیاری بعد از چند سال قرار است فیلم سینمایی «کاناپه» را جلوی دوربین ببرد و اینطور که اعلام شده زمان کلیدخوردنش احتمالا شهریورماه خواهد بود. «کاناپه»ای که از شهاب حسینی گرفته تا ترانه علیدوستی و رفیق قدیمی عیاری یعنی جهانگیر الماسی قرار است بازیگرانش باشند. اما فعلا که خبری نیست؛ شاید عوامل همچنان مشغول کارند!

جهانگیر الماسی که گویا بازیش در «کاناپه» قطعی شده، به خبرنگار «فردا» می‌گوید: «طبق صحبتی که با آقای عیاری داشتیم بله؛ حضورم قطعی است. البته قرارداد مکتوب نبسته‌ایم. من هم شنیدم که شروع ساختش از شهریور است ولی انگار تیم بازیگران تغییراتی کرده‌اند. البته توی خبرها من این را شنیدم.»

قرارداد ما باطنی است و به امضای روی کاغذ نیاز نیست

این بازیگر همچنین تأکید داشت: «خود من با یکی مثل عیاری اهل قرارداد مکتوب بستن، نیستم. درواقع حرف که می‌زنم روی آن هستم. قرارداد ما باطنی است و نیازی به امضاء روی کاغذ ندارد.»

الماسی اینطور توضیح می‌دهد که: «ماها مثل قدیمی‌ها مردانه حرف می‌زنیم و مردانه پایش می‌ایستم. گرچه خب با خیلی‌ها کار کردم و ضرر هم کرده‌ام چه مالی و چه فرهنگی. ولی با آنهایی که دوستشان دارم و به هم احترام می‌گذاریم قرارداد کاغذی نداریم. احتیاجی هم به قرارداد نیست.»

وی درباره اینکه "کاناپه" احتمالا قرار است از چه زمانی جلوی دوربین برود، نیز گفت: «فعلا که تاریخ دقیقی برای فیلمبرداری به من نگفته‌اند. ولی می‌دانم که کیانوش با وسواس و دقت دارد تولید را دنبال می‌کند. فیلمسازی برای او بسیار خاص است.»

سینما جایگاه تفکر است

به گفته الماسی؛ «عیاری حرفی که می‌زند مهم است؛ برای هر کارگردانی باید اینطور باشد. اینکه دنبال حرف گول‌زننده نباشد. بالاخره سینما جایگاه تفکر است و فیلم نیز تنها بخش کوچکی از سینما است و نه همه‌اش.»

این بازیگر با بیان اینکه شکل مکتوب فیلمنامه «کاناپه» را هنوز نخوانده اما از داستان فیلم اطلاع دارد، عنوان کرد: «در جریان شخصیت‌ها، مضمون و کلیت فیلم قرار دارم. خود کارگردان به طور مفصل درباره روایت فیلمنامه، برایم شرح ماجرا کرده است.»

جهانگیر الماسی در عین حال خبر داد: «آقای عیاری در کنار پیگیری پیش‌تولید، تا جایی که می‌دانم هنوز دارد بیشتر روی متن کار می‌کند. به همین خاطر "کاناپه" با صرافت ویژه‌ای ساخته خواهد شد. دارد فیلمنامه را تراش بیشتری می‌دهد و فکری که پشت این فیلم سینمایی دارد، می‌تواند فوق‌العاده باشد.»

توضیح اضافه اینکه مضمون فیلم سینمایی «کاناپه» بعنوان تازه‌ترین فیلم در دست ساخت کیانوش عیاری، طبق آنچه خودش نیز قبل‌تر گفته؛ اجتماعی است و آن را برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خواهد ساخت. نگارش فیلم نامه این اثر نیز پایان یافته است.

"کاناپه" درواقع درامی است که زندگی دو خانواده از سطوح مختلف اقتصادی را به تصویر می‌کشد و در دل خود شرایط اقتصادی که در سال‌های اخیر طبقه متوسط، را تحت تأثیر قرار داده بررسی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.