شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

انحصارطلبی در سینمای ایران از منظر اهالی سینما/۷

رافعی: جناح بندی و باندبازی باید از بین برود/ در سینمای ایران حدود ۱۰-۱۵ نفر هستند که در تمامی حوزه های تصمیم گیری حضور دارند

عباس رافعی در پنجمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: عباس رافعی کارگردان سینمای کشور در رابطه با انحصارطلبی در سینما گفت: جناح بندی و باندبازی همواره در سینمای ایران وجود داشته و باید این اتفاق از ریشه کنده شده و از بین برود و عدل و انصاف و عدالت جای آن را بگیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «بیگانگان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه انحصارطلبی و منفعت طلبی در سینمای ایران همواره وجود داشته و ما شاهد آن بوده ایم که عده ای افراد وابسته به دولت ها دور هم جمع می شوند و برای کلیت سینمای کشور تصمیم گیری می کنند که این رویه امری به شدت غلط و ناصواب است.

وی ادمه داد: شکی در آن نیست که سردسته این باندهای انحصارطلب دولت است چرا که اگر حمایت دولتی نباشد هیچ گاه باندها و دسته های انحصارطلب شکل نمی گیرند و نمی توانند یک تنه در سینمای کشور جولان داده و برای همه اهالی سینما تصمیم گیری کنند.

رافعی سپس با بیان اینکه گویا در سینمای ایران قحط الرجال شده است اظهار داشت: من شخصاً متأسفم از اینکه می بینم در سینمای ایران حدود ۱۰-۱۵ نفر وجود دارند که در تمامی حوزه های تصمیم گیری از جمله تولید، پخش و اکران، جشنواره ها و... حضور دارند و فقط به صورت چرخشی و دوره ای جای شان با یکدیگر عوض می شود؛ این در حالی است که هنرمندان اصیل، تحصیل کرده و کاربلد در سینمای کشور ما کم نیستند و باید از حداکثر ظرفیت هنرمندان کشور استفاده کرد تا سینما بتواند به رشد و ارتقا دست پیدا کند.

کارگردان فیلم سینمایی «آوای سرزمین من» خاطرنشان کرد: سازمان سینمایی به عنوان متولی اصلی سینمای کشور نباید این گونه از باندهای انحصارطلب در سینمای ایران حمایت کند و میدان را برای جولان دادن این افراد که تنها به منافع شخصی خود می اندیشند باز بگذارد تا آن ها قدرت پیدا کرده و حتی در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های کلان سینمای کشور مداخله کنند بلکه بایستی با تدبیر و عقلانیت از تمامی اهالی سینما و به خصوص پیشکسوتان در رشته ها و حوزه های مختلف دعوت شود تا در تصمیم گیری ها سهیم باشند و بتوانند آینده روشنی را برای سینما رقم بزنند.

این فیلمساز در خاتمه این گفتگو افزود: من شخصاً آرزومندم هرچه سریعتر شاهد برچیده شدن دست های پیدا و پنهان باندهای انحصارطلب در سینمای کشور باشیم و ببینیم که تمامی ظرفیت سینما به صورت یکسان و عادلانه در اختیار تمامی زحمتکشان و فعالان آن قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.