دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

همزمان با روز ملی سینمای ایران عنوان شد؛

شاه محمدی: امیدوارم به وضعیت بسیار بد مالی پیشکسوتان سینما رسیدگی شود/ رانت خواری در سینما بیداد می کند

جمشید شاه محمدی

سینماپرس: جمشید شاه محمدی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با روز ملی سینما گفت: بسیاری از پیشکسوتان سینما که سال های عمرشان را برای رشد و ارتقای سینمای کشور مصرف کردند این روزها در بیکاری مفرط و وضعیت بسیار بد مالی به سر می برند و امیدوارم به وضعیت بسیار بد مالی پیشکسوتان سینما رسیدگی شود.

بازیگر فیلم سینمایی «پارک وی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خوشبختانه من شخصاً وضعیت مالی ام بد نیست و همچنان علاوه بر کار بازیگری مشغول تدریس سینما نیز هستم  اما برخی از همکاران و هم دوره ای های بنده که سال های عمرشان را برای سینمای ایران صرف کردند این روزها در بدترین شرایط ممکن معیشتی به سر می برند و هیچ کسی هم به فکر آن ها نیست.

وی ادامه داد: زندگی بخش اعظمی از اهالی سینمای کشور این روزها نابود شده اما متأسفانه سیستم اصیلی که در سینمای کشور ما وجود داشت به طور کلی از بین رفته و گویا اصلاً برای هیچ فرد و یا مدیری مهم نیست که وضعیت سینماگران خوب باشد یا نه!

شاه محمدی سپس با تأکید بر اینکه رانت خواری در سینما بیداد می کند اظهار داشت: مدیران سینمایی باید به وضعیت تبعیض آمیز، رانت خواری و فساد در سینمای کشور رسیدگی کنند و با تأمین امنیت شغلی به عنوان حداقل ترین کار ممکن شرایطی را به وجود آورند تا تمامی اهالی سینما بتوانند در طول سال در پروژه ها حضور داشته باشند و کسب درآمد کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «پاریس تا پاریس» افزود: علاوه بر تمامی این اتفاقات تهیه کننده های سینما هم یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن بحران در سینما هستند چرا که برای ارزان تمام شدن فیلم های شان از عوامل ناکاربلد و غیرحرفه ای دعوت به کار می کنند که این امر باعث شده تا هم سطح کیفی تولیدات سینمایی کشور به شدت تنزل پیدا کند و هم تعداد کثیری از افراد باتجربه و تحصیل کرده در زمینه سینما خانه نشین شوند و شرایط کار برای شان مهیا نباشد.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: گویا اصل هنر در سینمای کشور ما دیگر کوچکترین معنایی ندارد و اصلاً کسی به فکر هنر و هنرمند نیست و همه دنبال آن هستند تا نانی از سینما درآورند و اسم خود را سینماگر بگذارند.

بازیگر فیلم سینمایی «مصائب دوشیزه» تأکید کرد: البته قصد من از بیان این حرف ها این نیست که نباید از جوانان برای ورود به سینما حمایت کرد اتفاقاً نظر من این است که جوانان باید حمایت شوند اما نیاز اصلی این است که شرایط آموزش برای آن ها فراهم باشد و آن ها با آموزش بتوانند وارد سینمای حرفه ای شوند تا آینده سینمای کشور با بحران روبرو نشود.

شاه محمدی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: درست است که در هر رشته و زمینه کامی تلخکامی و شکست هم وجود دارد اما من شخصاً از آنچه که پشت سر گذاشته ام ناراضی نیستم و همچنان هم به سینما علاقمندم و اگر روزی دوباره متولد شوم کار سینما را با جان و دل انتخاب می کنم و آرزویم این است که سینمای ایران بیش از پیش در عرصه جهانی بدرخشد و نظرها را به سوی خود جلب کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.