شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

واکنش سینماگران به سخنان ایوبی درباره معضل بیکاری/۷

راست گفتار: مدیران سینمایی یا عامداً سینما را به این وضع کشانده اند و یا در رابطه با مسائل و مشکلات عدیده سینما خود را به تجاهل می زنند!

کاظم راست گفتار درغرفه خبرگزاری سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: کاظم راست گفتار کارگردان سینما گفت: بیکاری سینماگران در کشور امروزه بسیار زیاد شده و به هیچ عنوان مشکل بیکاری سینماگران به تلویزیون ارتباطی ندارد و گویا مدیران سینمایی یا عامداً سینما را به این وضع کشانده اند و یا در رابطه با مسائل و مشکلات عدیده سینما خود را به تجاهل می زنند!

کارگردان فیلم سینمایی «آشوب» در واکنش به مصاحبه اخیر حجت الله ایوبی با پایگاه اطلاع رسانی دولت و بیان مطلبی عجیب مبنی بر اینکه «گاهی بیکاری در سینما را به سازمان سینمایی نسبت میدهند، با قاطعیت این اتهام را رد میکنم. بیکاری در سینما به ما ارتباطی ندارد، در همه حوزهها تولیدات ما افزایش یافته است. اما از آن طرف تولید در تلویزیون کاهش یافته است. تلویزیون چندصد تله فیلم تولید میکرد در حالی که الان کاملا متوقف شده است. موج بیکاری از شمال به جنوب، از تلویزیون به سینما آمده است.» اظهار داشت: مدیریت فعلی سینمای کشور تمام وقتش را صرف افتتاح سالن ها سینمایی و برگزاری مراسم های بزرگداشت و گرفتن عکس یادگاری با بازیگران و شب نشینی و دورهمی با سینماگران کرده و گویا نمی خواهد دردی را از سینمای کشور دوا کند.

وی ادامه داد: آنچه که امروزه در سینمای کشور بسیار حائز اهمیت شده برگزاری جشنواره رنگارنگ است که هیچ یک عایدی مثبتی برای آینده سینمای کشور در پی ندارند و در حالی که سینمای ما از ریشه بسیار ضعیف و سست شده تنها ظاهر آن را درست می کنند و فکر می کنند که با انجام این کارها می توانند روی مشکلات سینما سرپوش بگذارند.

راست گفتار خاطرنشان کرد: به دلیل سیستم ضعیف مدیریت سینمای کشور سینمای ایران این روزها در دست باندهای مافیایی و یک عده افراد خاصی افتاده که هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی سینما حضور دارند و تنها به منافع اقتصادی خود می اندیشند و شرایط کار را تنها برای دوستان و نزدیکان شان هموار و تسهیل می کنند و نمی گذارند سایر سینماگران مستقل که نمی خواهند وابسته به باند و دسته و گروهی باشند در سینما فعالیت کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «چک» با بیان اینکه این باندهای مافیایی از شورای پروانه ساخت تا پایان اکران یک فیلم در همه جا حضور دارند و نفوذ کرده اند اظهار داشت: وضعیت به حدی بغرنج است که گاهاً این تصور به وجود می آید که مدیران سازمان سینمایی هم بازیچه این باندهای مافیایی شده اند و بنا به سلایق و علایق آن ها در سینما مدیریت می کنند.

این فیلمساز ادامه داد: سینماگران آزاده ای که تحت تأثیر باندهای مافیایی کثیف و احمقانه سینما نیستند و نمی خواهند در سینما رانت خواری کنند اغلب خانه نشین شده اند و اصلاً هیچ یادی هم از آن ها نمی شود و این مسأله بسیار باعث تأسف است.

کارگردان فیلم سینمایی «نقاب» تصریح کرد: امروزه در سینمای ایران اگر یک فرد باسواد سینمایی که مثلاً تحصیلات دکترای فیلمسازی دارد بخواهد اقدام به فعالیت کند جایی برای او وجود ندارد و مدیران سینمایی از او هیچ گونه حمایتی به عمل نمی آورند اما اگر نزدیکان باندهای مافیایی بخواهند در سینما مبادرت به فعالیت کنند شرایط برایشان بسیار هموار است و می توانند خیلی راحت در سینمای کشور جولان داده و فیلم های مزخرف و مبتذل شان را بسازند.

راست گفتار در خاتمه این گفتگو متذکر شد: شرایطی که طی سال های اخیر در سینمای کشور حاکم شده باعث افسردگی شدید روحی و روانی در میان سینماگرانی شده که همه عمرشان را در راستای رشد و اعتلای سینمای ایران صرف کرده اند و دغدغه هنر و هنرمند را داشته اند و امیدوارم که هرچه سریعتر با روی کار آمدن مدیری دغدغه مند در سینمای کشور و برچیده شدن بساط باندهای مافیایی بتوانیم شاهد فعالیت این افراد دغدغه مند در سینما باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.