دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰

طی مراسمی با حضور اهالی سینما

برگزیدگان جشن «خانه سینما» معرفی شدند/ «ایستاده در غبار» بهترین فیلم شد

روز سینما

سینماپرس: برگزیدگان هجدهمین جشن خانه سینما طی مراسمی در میدان مشق تهران با حضور اهالی سینما و صنوف سینمایی در حالی معرفی شدند که همانند جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین کارگردانی به سعید روستایی برای «ابد و یک روز» و بهترین فیلم به «ایستاده در غبار» رسید و فیلم برجسته «بادیگارد» بایکوت شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، هجدهمین جشن خانه سینما با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در میدان مشق تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم کمال تبریزی دبیر جشن در سخنانی بابت تاخیر عذرخواهی کرد. او همچنین روز ملی سینما را که ۲۱ شهریور بود به همه سینماگران تبریک گفت.

تبریزی اشاره کرد: امسال در شورای سیاست گذاری جشن خانه سینما تصمیم گرفته شد تا بهترین فیلم با آرای صنفی یعنی شورای عالی تهیه کنندگان انتخاب شود.

تبریزی تاکید کرد: تمام نامزدها در این مراسم حضور دارند چرا که هیچ کس نمی داند امروز چه کسانی انتخاب شده اند و این تدابیر برای این بود که مانند سال گذشته اسامی برنده ها لو نرود.

پس از صحبت های دبیر جشن از عوامل انیمیشن «شاهزاده روم» قدردانی شد.

در ادامه مراسم رضا عطاران و هانیه توسلی برای اهدای جوایز بخش عکس به صحنه آمدند و تندیس بهترین عکس به محمد بدرلو برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» رسید.

رضا عطاران در سخنانی گفت: امشب به طور اتفاقی شلوار هانیه توسلی و پیراهن من به رنگ قرمز درآمده است. بعد از اتفاقات جشن حافظ برای پوشیدن رنگ قرمز تردید داشتم. برخی از دوستان از خدا ترسناک تر هستند زیرا به هر حال خدا می گذرد ولی این افراد نمی گذرند.

علیرضا خمسه برای اهدای جلوه های ویژه میدانی به صحنه آمد. ایمان کرمیان برای «ایستاده در غبار» تندیس و دیپلم افتخار جلوه های ویژه میدانی را دریافت کرد.

ایمان کریمیان بعد از دریافت جایزه اش گفت: خوشحالم که برای «ایستاده در غبار» هم تندیس جشن خانه سینما و هم سیمرغ جشنواره فجر را گرفتم. این تندیس را به دختر و همسرم اهدا می کنم.

توسط مجید مظفری و ویشکا آسایش تندیس و دیپلم افتخار بهترین چهره پردازی به شهرام خلج برای فیلم «ایستاده در غبار» اهدا شد.

بابک حمیدیان و مینا ساداتی برای اهدای تندیس بهترین طراحی لباس به صحنه آمدند. غزاله معتمد برای «ابد و یک روز» تندیس بهترین طراحی لباس را گرفت.

در ادامه مراسم تندیس و دیپلم افتخار بهترین صداگذاری به آرش قاسمی برای فیلم «خشم و هیاهو» اهدا شد.

 تندیس بهترین صدابرداری به امین میرشکاری برای فیلم «ابد و یک روز» اهدا شد. این جایزه هم توسط آتیلا پسیانی اهدا شد.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین طراحی صحنه به امیرحسین قدسی برای فیلم «اژدها وارد می شود» اهدا شد.

هومن سیدی برای اهدای تندیس بهترین جلوه های ویژه بصری به صحنه آمد و تندیس بهترین جلوه های ویژه بصری را به هادی اسلامی برای فیلم «بادیگارد» تقدیم کرد.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین موسیقی متن به کارن همایون فر برای فیلم «بادیگارد» اهدا شد. این جایزه توسط رویا تیموریان و مسعود رایگان اهدا شد.

همایون فر بعد از دریافت جایزه خود با تشکر از خانه سینما گفت: چند سالی است که همه خسته هستیم و امشب جای ابراهیم حاتمی کیا صاحب فیلم «بادیگارد» خالی است.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین تدوین به بهرام دهقانی برای «ابد و یک روز» تقدیم شد. این جایزه توسط رضا کیانیان و غزل شاکری اهدا شد.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری به هومن بهمنش برای فیلم «اژدها وارد می شود» اهدا شد. رامبد جوان این جایزه را تقدیم کرد.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل مرد به نوید محمدزاده برای «ابد و یک روز» اهدا شد. این جایزه توسط نیکی کریمی و حبیب رضایی اهدا شد.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مکمل زن به فرشته صدرعرفایی برای فیلم «کوچه بی نام» اهدا شد.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد به پیمان معادی برای «ابد و یک روز» رسید. امین تارخ و مریلا زارعی این جایزه را اهدا کردند.

مریلا زارعی در سخنانی نیز یاد کشته شدگان فاجعه منا را گرامی داشت.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به باران کوثری برای فیلم «کوچه بی نام» تعلق گرفت. این جایزه توسط رویا نونهالی و مسعود کرامتی اهدا شد.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اقتباسی به ناهید طباطبایی و حمیدرضا قطبی برای فیلم «جامه دران» رسید. جایزه توسط مهناز افشار و حسین یاری تقدیم شد.

همچنین تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به سعید روستایی برای فیلم «ابد و یک روز» اهدا شد.

تندیس بهترین کارگردانی توسط فاطمه معتمدآریا و مهدی فخیم زاده به سعید روستایی برای کارگردانی «ابد و یک روز» اهدا شد.

تندیس بهترین فیلم و دیپلم افتخار به حبیب الله والی نژاد برای فیلم «ایستاده در غبار» اهدا شد.

والی نژاد در سخنانی گفت: این جایزه را به احمد متوسلیان قهرمان ملی کشورمان تقدیم می کنم. امیدوارم همین طور که این فیلم قدمی در معرفی حاج احمد متوسلیان برداشت ما هم بتوانیم در این راه قدم برداریم.

در پایان این مراسم تعدادی برگزیدگان و جایزه دهندگان و نامزدها روی صحنه آمدند تا «ایران ای سرای امید» را بخوانند این ترانه به محمدرضا شجریان تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.