چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

چرا کرمی باید دروغ‌ ممنوع‌التصویری خانواده کوثری را تکرار کند؟!

اپوزیسیون‌بازی مجری تلویزیون سر سفره رسانه ملی!

احسان کرمی در اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران

سینماپرس: سال‌هاست که دایره بسته مجریان تلویزیون با بی‌توجهی به خواسته رهبر انقلاب در میدان دادن به جوانان مؤمن و انقلابی، پا برجامانده است و این حالت انحصاری باعث شده تا امثال کرمی در اجراهای بیرون از سازمان خود به طعنه نیز که شده سیاست‌های فرهنگی صداوسیما را به سخره بگیرند حتی اگر این طعنه‌ها بر اساس یک ادعای دروغین شکل گرفته باشد.

هجدهمین جشن خانه سینما با اجرای احسان کرمی مجری تلویزیون برگزار شد. در بخشی از این برنامه زمانی که دوربین فیلمبرداری تصویر خانواده کوثری را روی مانیتور بزرگ جشن به نمایش گذاشت، کرمی ذوق‌زده گفت: سلام بر خانواده کوثری که اینجا ممنوع‌التصویر نیست! حرف غلطی که هم با استقبال حضار روبه‌رو شد و هم در رسانه‌ها بازتاب داشت اما آیا واقعاً خانواده کوثری ممنوع‌التصویر هستند و چرا باید مجری برنامه که پای ثابت اجراهای‌ تلویزیونی است، چنین حرفی را در اجرای برنامه‌اش بزند؟! درباره ممنوع‌التصویر بودن خانواده کوثری (جهانگیر کوثری، رخشان بنی‌اعتماد و باران کوثری) حرف‌های زیادی گفته شده است.


چند روز پیش جهانگیر کوثری با خبرگزاری آنا متعلق به دانشگاه آزاد مصاحبه‌ای می‌کند و به این خبرگزاری اصلاح‌طلب می‌گوید: «من سال‌ها در تلویزیون فعالیت کردم و مجری برنامه «ورزش از نگاه دو» بودم، در سال 90 از تلویزیون بیرون آمدم اما واقعیت این است که مرا از تلویزیون اخراج کردند. همان‌طور که باران و خانم بنی‌اعتماد را هم ممنوع‌التصویر کرده‌اند.»
کوثری این جمله را هم افزود که «به همان علتی که باران و خانم بنی‌اعتماد را در تلویزیون نشان نمی‌دهند و تیزرهای فیلم‌هایشان را پخش نمی‌کنند، من هم از سال 88 دچار مشکل و در نهایت اخراج شدم و الان هم مرا به تلویزیون راه نمی‌دهند.»

واقعاً تلویزیون چنین برخورد خصمانه‌ای با یک خانواده هنرمند انجام داده است؟! جهانگیر کوثری در همان سال 90 که مدعی است از تلویزیون اخراج شده است در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: « این رفتن کاملاً به اختیار خودم انجام شده است، من کارمند صدا و سیما نیستم، بنابراین هرگاه بخواهم کار می‌کنم و هر موقع نخواهم می‌روم، دلیل رفتنم از برنامه «ورزش از نگاه دو» هیچ ربطی به شبکه نداشته و کاملاً به اختیار خودم بوده است. مدیران شبکه آقایان فرجی، برازش و بخشی‌زاده همیشه همکاری‌های خوبی با من داشتند.»
 کوثری در این گفت‌وگو می‌گوید به اختیار خودش از تلویزیون رفته و مدیران تلویزیون نیز با وی همکاری خوبی داشته‌اند! آیا این به معنای اخراج است؟! پس اولین ادعای پدر خانواده کوثری اخراج تا اینجا مردود شمرده می‌شود.

اما درباره دومین عضو خانواده کوثری یعنی رخشان بنی‌اعتماد مادر خانواده که ادعا می‌شود در تلویزیون ممنوع‌التصویر شده است، باید یادآور شد رخشان بنی‌اعتماد سال گذشته در برنامه تلویزیونی «هفت» حاضر شد و گفت‌وگوی بلندی نیز با محمود گبرلو داشت. گبرلو بعدها متن گفت‌وگوهایش در برنامه «هفت» را در کتاب «پنجاه گفت‌وگو» منتشر کرد که مصاحبه بنی‌اعتماد نیز در آن کتاب منتشر شده است.
در این گفت‌وگو بحث مفصلی نیز درباره فیلم «قصه‌ها» انجام می‌شود. آیا این حضور را نمی‌توان سندی بر دروغ بودن بخش دیگری از ادعای ممنوع‌التصویری نامید؟

ولی درباره دختر خانواده یعنی باران کوثری که ادعا شده وی نیز در تلویزیون ممنوع‌التصویر است، شاهد دروغ آنجاست که باران کوثری به عنوان مهمان برنامه پرطرفدار کلاه‌قرمزی در این برنامه حاضر شد. حضور در پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی سال 93 آیا به عنوان ممنوع‌التصویری است؟! با اثبات دروغ بودن ادعای کوثری درباره ممنوع‌التصویر بودن خانواده‌اش، چرا باید یک مجری تلویزیونی در یک جشن سینمایی باز هم ادعایی دروغ را بازگو کند؟ برخی از مجری‌های تلویزیونی عادت دارند که دو چهره متفاوت از خود به نمایش بگذارند. احتمالاً احسان کرمی نیز با طعنه زدن به تلویزیون خواسته در اعلام برائت از رسانه ملی از دیگران عقب نیفتد و از طرف دیگر دو دستی اجراهای تلویزیونی را چسبیده و حتی به عنوان مجری به مراکز شهرستان‌ها رفته (برنامه خوشا شیراز مرکز استانی فارس) و در آنجا نیز اجرای برنامه دارد! تلویزیون از این دست مجریانی که هم سر سفره رسانه ملی بزرگ می‌شوند و هم از پشت به آن خنجر می‌زنند کم نداشته است.

سیاست تساهل و تسامح مدیران تلویزیون باعث شده است حتی دروغ‌هایی که به صداوسیمای جمهوری اسلامی بسته می‌شود نیز نادیده انگاشته شود.
 سال‌هاست که دایره بسته مجریان تلویزیون با بی‌توجهی به خواسته رهبر انقلاب در میدان دادن به جوانان مؤمن و انقلابی، پا برجامانده است و این حالت انحصاری باعث شده تا امثال کرمی در اجراهای بیرون از سازمان خود به طعنه نیز که شده سیاست‌های فرهنگی صداوسیما را به سخره بگیرند حتی اگر این طعنه‌ها بر اساس یک ادعای دروغین شکل گرفته باشد.

* جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.