جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

جایزه سینماگر سال جشنواره «بوسان» به عباس کیارستمی اهدا می‌شود

عباس کیارستمی

سینماپرس: جشنواره فیلم بوسان جایزه سینماگر سال را به عباس کیارستمی اهدا خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، در بیست ‌ویکمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم بوسان که از ۱۵ تا ۲۴ مهر ماه در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود، قرار است جایزه سینماگر سال به عباس کیارستمی اهدا شود. احمد کیارستمی فرزند عباس کیارستمی برای گرفتن این جایزه به بوسان سفر خواهد کرد.

جشنواره بوسان ۹ فیلم "۲۴ فریم"، "زندگی و دیگر هیچ"، "خانه دوست کجاست"، "زیر درختان زیتون"، "کپی برابر اصل"، "جاده‌های کیارستمی"، "کلوزآپ"، "باد ما را خواهد برد"، "طعم گیلاس" و فیلم "۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی" ساخته سیف الله صمدیان را در برنامه بزرگداشت این فیلمساز فقید به نمایش درخواهد آورد.

همچنین در این دوره از جشنواره سینماگران ایرانی حضوری پررنگ  خواهند داشت و جشنواره بوسان میزبان شمار قابل توجهی از تولیدات سینمای ایران و سینماگران ایرانی است. این رویداد که به مهم‌ترین جشنواره سینمایی آسیا تبدیل شده است ۳۰۰ فیلم از ۶۹ کشور جهان را در بخش‌های مختلف جشنواره انتخاب کرده که ۱۲۲ نمایش اول جهانی یا بین‌المللی را شامل می‌شود. این فیلم‌ها در سه سالن و در پنج پردیس سینمایی به نمایش درمی‌آیند.

در بخش رقابتی جریان‌های جدید، فیلم "رفتن" اولین ساخته نوید محمودی در اولین نمایش جهانی خود روی پرده خواهد رفت. عرضه و پخش جهانی این فیلم به عهده نسرین میرشب است و محمود کلاری نیز در میان اعضای هیات داوری این بخش حضور دارد.

در بخش غیررقابتی "پنجره‌ای به سینمای آسیا" هم هشت فیلم ایرانی برگزیده‌ شده که چهار فیلم "قشنگ و فرنگ" ساخته وحید موساییان، "پاداش" ساخته کمال تبریزی، "خواب آب" ساخته فرهاد مهرانفر و "ویولونیست" ساخته محمدعلی طالبی، اولین نمایش جهانی خود را خواهند داشت. چهار فیلم دیگر این بخش را هم  "مالاریا" ساخته پرویز شهبازی، "محمد (ص)" ساخته مجید مجیدی، "فروشنده" ساخته اصغر فرهادی و "شب‌های زاینده‌رود" ساخته محسن مخملباف تشکیل می‌دهند.

 عرضه و پخش جهانی فیلم‌های "قشنگ و فرنگ"، "پاداش" و "خواب آب" به عهده بنیاد سینمایی فارابی و عرضه فیلم "مالاریا" به عهده نسرین میرشب است.

در بخش سینمای جهان جشنواره بوسان هم فیلم "کوهستان" ساخته امیر نادری به عنوان محصول ایتالیا، فرانسه و آمریکا به نمایش درخواهد آمد. همچنین بخش "واید انگل" جشنواره بوسان میزبان فیلم بلند انیمیشن "مبارک" ساخته محمد رضا امامی است و فیلم "اقبال، قصه فرزند شجاع" به کارگردانی میشل فوزلیه و بابک پیامی به عنوان محصول ایتالیا و فرانسه در این بخش روی پرده می‌رود.

براساس این گزارش، در بخش بازار پروژه‌های سینمایی آسیا نیز بتین قبادی با پروژه "آیلان کردی" و به تهیه‌کنندگی بهمن قبادی حضور دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.