شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

آخرین خبرها از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

کارگاه انتقال تجربه «ابوالقاسم طالبی» در پردیس سینمایی ملت/ جدول کامل برنامه‌های چهاردهمین جشنواره «مقاومت» منتشر شد

ابوالقاسم طالبی*

سینماپرس: ابوالقاسم طالبی فیلمساز شاخص سینمای ایران در"کارگاه انتقال تجربه"چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به انتقال تجربه ها و دیدگاهای سینمایی‌اش می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، این کارگاه‌های انتقال تجربه یکی از برنامه‌های آموزشی و پژوهشی این دوره جشنواره مقاومت است که در آن یکی از بازیگران یا کارگردانان آثار سینمایی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس و سینمای مقاومت به طور مستقیم و رودررو با مخاطب به بیان تجربیات و خاطرات خود از بازی یا ساخت آن اثر خواهند پرداخت.

در این خبر آمده است: ابوالقاسم طالبی با آثاری چون:  دست‌های خالی،  جنگ کودکانه،  عروس افغان ، نغمه، آقای رئیس‌جمهور و فیلم سینمایی مطرح قلاده‌های طلا که بدون شک یکی از جریان سازترین و تاثیرگذارترین اثر در حوزه چالش‌های سیاسی معاصر و ژانر سینمای سیاسی ایران است دستاوردها و تجربه‌های خویش را پیش روی مشتاقان و علاقمندان سینما قرار می‌دهد.

در این خبر آمده است: این کارگاه‌ها علاوه بر جذابیت عمومی، برای علاقمندانی که در حوزه سینما فعال هستند فرصتی را ایجاد خواهد کرد تا از نزدیک با زوایای مختلف فعالیت آن هنرمند در عرصه سینمای مقاومت آشنا شده و در صورت داشتن پرسش، پاسخ خود را بی‌واسطه از آن سینماگر مطرح دریافت نمایند.

برپایه این خبر، کارگاه انتقال تجربه جشنواره مقاومت قرار است با ۵ چهره مطرح حوزه سینمای دفاع مقدس برگزار شود و در کارگاه پنج شنبه ۸ مهرماه که در پردیس ملت برگزار می‌شود، این فیلمساز پیرامون تجربیات خود در ارتباط با ساخت فیلم های "قلاده های طلا" و دیگر آثارش...  می‌پردازد و به پرسش علاقمندان پاسخ خواهد داد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی"به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

جدول کامل برنامه های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت منتشر شد

جدول کامل برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یک هفته مانده به برگزاری آن منتشر شد.

روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، با اعلام این خبر افزود: جدول برنامه‌های جشنواره شامل: تقویم زمانی و زمان‌بندی ساعت‌ها و سالن‌های پخش فیلم‌های سینمایی، کوتاه، مستند و پویانمایی، جلوه‌گاه نور، زمان‌بندی و عناوین و سخنرانان برنامه سخنرانی‌های استراتژیک(دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، مهندس عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو شواای عالی فضای مجازی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد دانشگاه و پژوهشگر، دیوید بارسامیان کارشناس و تحلیلگر سیاسی از آمریکا، دکترمحمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسن رحیم‌پور ارغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی)، کارگاه‌های انتقال تجربه (حاتمی کیا، درویش، پرستویی، زارعی، طالبی و ده‌نمکی)، کارگاه‌های آموزشی هنرمندان جوان داخلی و خارجی، کنفرانس‌های خبری میهمانان خارجی و نمایش‌های ویژه می‌شود.

برپایه این خبر جدول نمایش فیلم‌های جشنواره مقاومت در سینما فلسطین به عنوان سینمای مردمی جشنواره هم منتشر شد.

مطابق این جدول ۲۴ عنوان فیلم سینمایی از روز شنبه ۳ مهر ماه از ساعت ۱۵ در مجموعه سینمایی فلسطین اکران می‌شود و تا پنجشنبه ۸ مهر ماه ادامه می‌یابد.

بر پایه این خبر، برنامه های جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در پنج سالن سینمایی پردیس سینمای ملت از روز شنبه سوم مهرماه آغاز و تا ۸ مهر مهرماه ادامه می‌یابد. ضمنا، زمان‌بندی روزانه اجرای برنامه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۲۳ است.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام کرد: دفترچه کامل برنامه‌های جشنواره از امروز روی سایت جشنواره به نشانی http://moqavematfilmfest.ir/ قرار می‌گیرد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی"به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

طراحی جایزه زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور در ساختار جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت جایزه زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور را در ساختار جوایز این رویداد سینمایی اضافه کرد.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: این جایزه قرار است از این پس به بهترین مجموعه تلویزیونی با محوریت انقلاب اسلامی اهدا گردد.

بر پایه این خبر، فرج‌الله سلحشور کارگردان ارزش‌مدار سینمای ایران از معدود هنرمندان تلاشگری بود که برای وارد کردن ارزش‌های الهی به هنر سینما و اعتلای آن مجاهدت‌ها کرد و با آثارش بسیاری از قصص قرآن را برای مردم با شکلی فاخر به تصویر کشید. به تعبیر رهبری معظم انقلاب آثار پرآوازه و ماندگار این هنرمند با ایمان مرزهای کشور را درنوردیده و مایه‌ی آبرو و اعتبار هنر سینمای ایران در چشم ملت‌های دیگر گشت.

در این خبر آمده است: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در نظر دارد از همین دوره با طراحی جایزه‌ایی به نام این سینماگر ارزش‌مدار، تندیس و جایزه سلحشور را به بهترین سریال با محوریت انقلاب اسلامی اهدا نماید.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی"به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.