شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

دیدار مسئولان جشنواره مقاومت با علی عسگری

حمایت رسانه ملی از جشنواره مقاومت به عنوان پایگاه سینمایی ضدصهیونیسم

نشست مشترک مسئولان جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رئیس رسانه ملی

سینماپرس: در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، سردار جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، محمدحسین نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، فروغی رئیس سازمان بسیج صداوسیما و محمد خزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با دکتر علی‌عسگری رئیس رسانه ملی دیدار کردند.

به گزارش سینماپرس، روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، طی سخنانی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: به دنبال این هستیم که جریان تولید سینمای مقاومت را بیشتر فعال کنیم و جشنواره قدرت انگیزش و گردآوری توانمندی و نمایش آن را دارد.

وی ادامه داد: در بررسی که دوستان داشتند یکی از ضعف‌های عمده جشنواره در دوره‌های پیشین این بود که چون آثاری در جشنواره نمایش داده می‌شد که قبلاً دیده شده بودند طبیعی بود که استقبال مردم کم می‌شد و رونق نمی‌داشت. ولی امسال با توقیت منابع و توان تولید و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده فضا و ظرفیتی خوبی فراهم شده است.

محمدحسین نیرومند هم با سخنانی کوتاه تاکید کرد: نیاز است توجه ویژه‌تری به نیروهای انقلابی و دلسوز نظام در عرصه فرهنگ وهنر صورت بگیرد. جشنواره فیلم مقاومت این پتانسیل را دارد تا افق‌ها را شناسایی و  وضعیت را آسیب‌شناسی نماید.

وی اضافه کرد: قطع به یقین نیاز به حمایت رسانه ملی داریم.

محمدخزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گزارشی جامعی از ابعاد برگزاری، اهداف و برنامه‌های داخلی و بین‌المللی و سیاست‌های راهبردی این جشنواره توضیحاتی داد.

وی گفت: جشنواره فیلم مقاومت به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی انقلاب اسلامی امروز، یک حرکت جدی و جریان‌ساز را در منطقه و جهان اسلام آغاز کرده که به طور قطع، با حمایت و کمک دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره پویاتر، کارآمدتر و تاثیرگذارتر در مسیر اهداف متعالی‌اش حرکت خواهد کند.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه این جشنواره در سال‌های اخیر به بستر مناسب همراهی، همدلی و مشارکت فیلمسازان انقلابی منطقه و دنیا تبدیل شده تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در این دوره با گستردگی و فراگیری در مقیاس ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و با حضور بیش از 500 سینماگر و اندیشمند داخلی و خارجی با همراهی جامعه فرهنگی و سینمایی کشور در تهران و بیش از 3000 نقطه کشور و در قالب هفته‌های فیلم در کشورهای لبنان، افغانستان، بوسنی و هرزگوین، روسیه و ... برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد مهم فرهنگی و سینمایی در این دوره با درک موضوعات و چالش‌های منطقه و جهان اسلام و با اهتمام ویژه‌تر به حضور و مشارکت فعالان جبهه فرهنگی جهان اسلام همسو با گفتمان انقلاب اسلامی طراحی و برنامه‌ریزی شده که خوشبختانه طبق تعریف و طراحی بسترهای خوبی برای حضور آثار و سینماگران مستقل و صاحب نام فراهم شده و برای یک جشنواره سینمایی در این سطح از تعدد و تنوع و مضامین و گستردگی بی‌سابقه است.

خزاعی ضمن قدردانی از حسن‌نظر و دغدغه‌مندی همیشگی شما در این حوزه‌ها خواستار حمایت و کمک رسانه ملی به این رویداد فرهنگی و ارزشی هستیم با عنایت به اهمیت و کارکرد اجتماعی و فرهنگی این رویداد و لزوم همگرایی و مشارکت افکار عمومی، قطعا، معاونت‌های مختلف سیما، سیاسی، خبر، صدا، و برون مرزی و انتشارات صداوسیما می‌توانند ما را یاری نمایند.

علی فروغی رئیس بسیج صدا و سیما نیز، ضمن تاکید بر اهمیت جشنواره مقاومت به عنوان جشنواره مهم سینمای انقلاب گفت: این جشنواره پایگاه فرهنگی و سنمایی نیورهای انقلابی و ولایتمدار عرصه فرهنگ و هنر است  و با توجه به برد منطقه‌ای و بین‌المللی امروزه به پایگاهی منطقه در جبهه‌های فرهنگی تبدیل شده و باید تقویت و حمایت شود.

وی ادامه داد: شکی نیست این حرکت نه تنها مورد نیاز کشور بلکه برای تبیین گفتمان انقلاب مورد نیاز منطقه و جهان هم است و گسترش فرهنگ انقلابی و اسلامی از طریق این‌گونه حرکت‌های نتیجه بخش‌تر است بویژه که سینما ابزاری مهم و جریان ساز در دنیای امروز است.

فروغی با اشاره به اهمیت جشنواره تصریح کرد: بسیج رسانه ملی تمام قد کنار این حرکت حضور می‌یابد و هیچ گونه کمکی دریغ نخواهد کرد.

دکترعلی عسکری در این نشست مشترک، با تاکید بر لزوم حمایت از سینمای مقاومت گفت: دفاع مقدس در امتداد حماسه انبیا و اولیای الهی است و اگر رسانه با این حماسه عجین شود، می‌تواند مخاطبان خود را به سمت تعالی و ارزش‌های عمیق انسانی هدایت کند.

وی ادامه داد: روایت‌های خلاقانه و هنرمندانه رشادت‌های‌ رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و یادآوری و گرامیداشت ارزش‌های آن دوران عامل افزایش روحیه مقاومت در مواجهه با میدان‌های جدید، به ویژه میدان مبارزه جنگ نرم دشمن علیه نظام است و  بر این اساس باید با کار جهادی و الهام گرفتن از روحیات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، کاستی‌ها را جبران کرد.
وی پرداختن به حوزه مقاومت در منطقه و جهان اسلام را استمرار جریان دفاع مقدس خواند و افزود: کار جشنواره مقاومت در جبهه فرهنگی ارزشمند است و همه باید به آن کمک نمایند.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه جشنواره‌های فرهنگی و سینمایی که در حوزه گفتمان اسلامی انقلاب جریان‌ساز هستند مورد حمایت ما قراردارند خاطر نشان ساخت: جشنواره فیلم مقاومت از جشنواره‌های معتبر سینمایی و فرهنگی کشور است که پایگاه فرهنگی در منطقه پیدا کرده و باید با تقویت و حمایت به کانون فیلمسازان مستقل دنیا تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.