یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

معاون سیما خبر داد:

«معمای شاه» فیلم سینمایی می‌شود/ «سرزمین کهن» در راه آنتن

معمای شاه

سینماپرس: مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی اعلام کرد که سریال "سرزمین کهن" بعد از پایان "معمای شاه" به پخش خواهد رسید.

به گزارش سینماپرس، مرتضی میرباقری معان سیما در حاشیه بازدید از سریال «معمای شاه» که روز گذشته ۲۷ شهریور ماه به همراه رییس رسانه ملی انجام شد از برنامه ریزی تلویزیون در تولید ۱۰ سریال الف ویژه خبر داد و گفت: تاریخ انبیاء، تاریخ اسلام، اثرات اندیشمندان ایرانی در اسلام و تاریخ هشت سال دفاع مقدس دستمایه ۱۰ طرح الف ویژه ای است که به زودی جزئیات آن در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

برای تولید مجموعه های نمایشی کمبود بودجه نداریم

میرباقری تاکید کرد: سازمان برای تولید مجموعه های نمایشی کمبود بودجه ندارد چرا که تولید برنامه های نمایشی موفق را نه صرف هزینه بلکه جذب سرمایه می داند.

مرجع تولید برنامه‌های نمایشی «سیما فیلم» است

وی بازگشت گروه های فیلم و سریال به شبکه ها را از دیگر برنامه های این معاونت دانست و افزود: هریک از شبکه ها با توجه به حال و هوای مخاطبانشان تولید برنامه های نمایشی خواهند داشت ولی این تولیدات با برنامه ریزی و طبق اصولی خواهد بود که مرجع آن «سیما فیلم» است.

معاون سیما بر نقش «سیما فیلم» در تولید سریال های ویژه الف تاکید و اضافه کرد: مجموعه «معمای شاه» در ماه محرم از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن می رود. بازپخش این مجموعه نیز به  شبکه سه واگذار شده است. پس از پایان این مجموعه نیز سریال فاخر «سرزمین کهن» پخش می شود.

پخش بخش‌هایی از سریال «معمای شاه» به صورت فیلم سینمایی

وی همچنین بخش های مختلف مجموعه «معمای شاه» را دارای این قابلیت دانست که در مناسبت های خاص ملی و مذهبی مانند ۱۷ شهریور، ۲۸ مرداد و یا ۳۰ تیر به صورت سینمایی بازپخش شود.

پورحسین قائم مقام معاون سیما نیز در سخنان کوتاهی گزارشی از روند تولید مجموعه «معمای شاه» ارائه کرد. ۳۶۰۰ دقیقه تصویربرداری از مجموعه، پخش ۴۱ قسمت از آن، آماده سازی ۳۶ قسمت دیگر، ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی، به کارگیری  بیش از ۸۰ هزار هنرور از موضوعاتی بود که پورحسین به آن اشاره کرد.

وی با قدردانی از عوامل تولید وفنی این سریال تاکید کرد: تنها حدود ۱۲۰ سکانس از این سریال باقی مانده که به زودی به اتمام خواهد رسید.

محمدرضا ورزی کارگردان مجموعه نیز در گزارشی کوتاه از ساخت سه سازه عظیم و ماندگار برای تولید سریال های تاریخی در شهرک غزالی خبر داد و گفت: در خاتمه «معمای شاه» سه سازه از میدان منیریه، میدان ژاله و خانه وزیری برای تلویزیون به یادگار باقی خواهد ماند.

ورزی با نام بردن از بسیاری از همکاران خود ضمن قدردانی از تیم همراه، یادی از هنرمندان درگذشته در طول سه سال و نیم تولید این سریال کرد.

رئیس رسانه ملی به همراه معاونان سیما، منابع مالی و سرمایه انسانی و معاون پژوهش، برنامه ریزی و نظارت و برخی مدیران از سازه های متعدد ساخته شده در این پروژه بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.