یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

امیرحسین آرمان هم خواننده شد

امیرحسین آرمان در نشست خبری فیلم سینمایی«شیفت شب»

موسیقی ما: «امیرحسین آرمان» که این روزها پس از هنرنمایی در سریال موفق «پریا» به چهره‌ای پرطرفدار تبدیل شده نیز از جمله افراد قافله سینما و تلویزیون است که حضور جدی در عرصه موسیقی را تجربه می‌کند.

او تا کنون قطعاتی منتشر کرده و قصد دارد به زودی آلبومی روانه بازار موسیقی کشور کند. بخش های از حرف های او را در گفتگویش می خوانید.

* من کلاً موسیقی را دوست داشتم ولی پیش از تصمیم جدی، دو سه قطعه را منتشر کردم که بازخوردهای خوبی داشت. یک کار به نام «آتش» هم داشتیم که ویدئوی آن را ساختیم و پخش کردیم و واکنش‌ها مثبت بود. قطعه «به سوی تو» را هم بازخوانی کردم که در فیلم «خبر خاصی نیست» یک بخش آن اجرا شد. خودم دوست داشتم و دیدم بازخوردها هم خوب است. با بهزاد عبداللهی هم از قبل دوست بودیم. فکر کردیم و پس از بررسی، تولید آلبوم را آغاز کردیم.

* گیتار می‌نوازم اما نوازندۀ گیتار نیستم. دوره‌های آواز را هم نزد چند استاد گذرانده‌ام. الان هم نزد یکی دیگر از اساتید تمرین می‌کنم و یاد می‌گیرم.


* در هالیوود هم بازیگران زیادی هستند که کنسرت برگزار می‌کنند و اگر بخواهم اسم بیاورم زیاد هستند. به نظر من اشکالی ندارد. اینکه اگر بازیگر هستید و بخواهید خودتان را به عنوان خواننده معرفی کنید، سخت است و مردم یک مقدار سخت می‌پذیرند. ضمن احترام به کسانی که تا کنون حرفه خود را تغییر داده‌اند، فکر می‌کنم دلیل دیدگاه مردم این باشد که گاهی وقتی افراد می‌خواهند وارد یک حرفه جدید شوند، می‌خواهند سلیقه خود را به مردم غالب کنند. اسم موسیقی پاپ رویش هست و باید برای اکثریت کار کنید. وقتی می‌خواهید برای اکثریت کار کنید نمی‌توانید سلیقه همه اقشار را در نظر بگیرید و نمی‌توانید سلیقه خودتان را به جامعه تحمیل کنید. عموماً هیچ اشکالی ندارد و خواننده‌های زیادی بوده و هستند که وارد عرصه سینما شده‌اند.

* آلبومم شاید عاشقانه باشد ولی عاشقانه‌هایی است که حرفی برای گفتن دارد. اکثر شعرهای ما دارای مضمون قابل توجهی است. ترانه‌های اجتماعی هم داریم. فکر می‌کنم فضای آلبوم ما متفاوت باشد. متفاوت نه از این بابت که می‌خواهیم یک کار عجیب انجام دهیم. ولی کارها را که بشنوید متوجه می‌شوید. کلاً آلبوم انرژیک است. یعنی کارهای اسلوی ما هم انرژیک است.

* بچه‌های موسیقی همگی خوب و خوش‌سلیقه هستند. من خودم کارهای «سیروان خسروی» را خیلی دوست دارم. به دلیل اینکه یک مقدار از لحاظ ذهنی او هم همیشه ایده‌آل‌گرا است و دوست دارد جلو باشد. فضای تنظیم‌ها و کارهایش همیشه جلو بوده و تمیز کار می‌کند.

* از زمانی که فیلمبرداری «پریا» تمام شد، موسیقی اولویت من شد و روی آلبوم تمرکز کردیم و کار می‌کنیم. الان فعلاً تمرکز ما روی تولید است. چند پیشنهاد سینمایی و سریال هم بود که نرفتم و «نهنگ عنبر» هم به دلیل اینکه زمانم را زیاد نمی‌گرفت پذیرفتم. ولی به زمان بستگی دارد و نمی‌شود هر دو کار را همزمان پیگیری کرد. الان این کار را جلو می‌برم و بعداً سینما را. اگر بخواهم کارها را با هم جلو ببرم، همان اتفاق‌هایی که برای دوستان دیگر افتاد رخ می‌دهد و این خوب نیست.

* راستش دوستان موسیقایی من بیشتر از دوستان سینمایی‌ام هستند. مسئله‌ای که می‌گویید مختص موسیقی یا سینما نیست. در جامعه آدم‌های خوب و بد هستند و زیرآب‌زنی و... چیزهای کلی است و ارتباطی به صنف ندارد. رابطه بین اهالی سینما با موسیقی ضعیف است. فکر می‌کنم اگر بچه‌های موسیقی بیشتر به سینما برای آهنگسازی و مسائل دیگر وارد شوند فضا را عوض می‌کنند. مخصوصاً در سریال‌های ما این موضوع هست و از این بابت ضعیف است.

* بخش زیادی از کاری که ما در حال انجام آن هستیم به دلیل تشویق‌های مخاطبان موسیقی است. اگر مردم انتقاد کنند دیگر نمی‌خوانم. من در کار هنرپیشگی همیشه پافشاری داشته‌ام اما چون موسیقی را در کنار آن جلو می‌برم، پافشاریِ آن مدلی نخواهم داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.