شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

انتظارات اهالی سینما از جشنواره فیلم مقاومت/ ۱۰

مرزبان: عنوان سینمای مقاومت باید در طول سال چون نگینی درخشان در کشور بدرخشد

پروانه مرزبان در پنجمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: پروانه مرزبان تهیه کننده سینما پس از اتمام جشنواره فیلم مقاومت گفت: عنوان سینمای مقاومت باید در طول سال چون نگینی درخشان در کشور بدرخشد و صرف برگزاری یک هفته ای جشنواره فیلم مقاومت به تنهایی کافی نیست.

تهیه کننده فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه دست اندرکاران و فعالان سینمای مقاومت و دفاع مقدس تنها مانده اند و متأسفانه هیچ گونه حمایتی از آن ها صورت نمی گیرد و تنها در ایام برگزاری جشنواره فیلم مقاومت است که نام آن ها به سر زبان ها می افتد و فیلم های آن ها به صورت محدود در سالن های مختص جشنواره امکان نمایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: از این رو بهتر است مسئولان جشنواره فیلم مقاومت با حمایت و همیاری سایر نهادها و دستگاه ها از جمله بسیج، سپاه پاسداران و... تدبیری بیندیشند تا فیلم های سینمای مقاومت و دفاع مقدس در طول سال در تمامی شهرها و استان های کشور امکان نمایش و نقد و بررسی داشته باشند تا تمامی مردم حتی در شهرهای مرزی و نقاط دوردست کشور هم بتوانند از برکات آن بهره مند گردند.

مرزبان سپس با بیان اینکه مسئولان سینمای کشور باید برای اکران فیلم های دفاع مقدس سالن های ویژه اختصاص دهند اظهار داشت: برگزارکنندگان جشنواره فیلم مقاومت باید با تعامل نهادهای ناظر بر عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاری کنند تا وقتی هیچ گونه حمایتی از سینمای مقاومت و دفاع مقدس نمی شود سازمان سینمایی حداقل تعدادی سالن ویژه برای اکران این قبیل آثار اختصاص دهد تا فیلم های تولید شده در این حوزه ها هم بتوانند به خوبی دیده شوند و این کمترین کاری است که می توان در این زمینه انجام داد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» خاطرنشان کرد: بی توجهی مدیران به سینمای ارزشی و متعهدانه که می تواند منجر به تولید آثار درخشانی در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شود دل همه ما را به درد آورده است و مسئولان برگزارکننده جشنواره فیلم مقاومت می توانند با انجام کارهای کارشناسی شده بخشی از این دردها را التیام بخشند.

این تهیه کننده سینما تأکید کرد: مدیران سینمای کشور بایستی به مفهوم انقلابی در سینما بیندیشند تا ما بتوانیم از طریق هنر هفتم اهداف و آرمان های نظام ولایی مان را به همه جهانیان معرفی کنیم و به آن ها بگوییم که سینمای ما سینمای دنباله روی فرهنگ غربی نیست و امیدوارم که سایر نهادها و دستگاه های ذیربط از جمله سازمان بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران و... هم از سینماگران ارزشی و متعهد حمایت نمایند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم سینمای دفاع مقدس و مقاومت که طی سال های اخیر مهجور واقع شده بتواند به جایگاهی که شایسته اش دست پیدا کند و تمامی دغدغه مندان این حوزه که خانه نشین شده اند بتوانند جایی برای کار و فعالیت داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.