چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

نگاهی به فروش فیلم سینمایی «لانتوری»

روند نزولی برای فیلمی که رکورد سینما را جابجا کرد!

لانتوری

سینماپرس: مخاطب سینمای ایران نشان داد مرعوب موج رسانه‌ای نشده و فیلمی سرشار از خشونت را تاب تحمل ندارد.

به گزارش سینماپرس، فارس نوشت: فیلم سینمایی «لانتوری» با پس زمینه فیلم اکران نشده «عصبانی نیستم» جو رسانه ای به راه انداخت و مخاطب را به سالن سینما کشاند. اما بیان ضعیف سینمایی حوادث  و استفاده از تاکتیک جای دادن اظهارنظر چند راوی  و صحنه های مشمئزکننده  و نمایش بی‌پروای خشونت و  چهره‌ اسید پاشیده شده دختر، مخاطب را از اثر بیزار کرد. تا حدی که بسیاری از مخاطبان 25 دقیقه آخر فیلم در سینما تاب نیاورده و از سالن سینما خارج می شوند.  در زمان اکران فیلم علاوه بر پس زدن مخاطب نسبت به تماشای فیلم، جامعه‌شناسان  هم نسبت به فیلم واکنش نشان دادند و نمایش بخشش درباره جرم اسیدپاشی در جامعه را مناسب ندانسته و برخی نیز به میزان خشونت نمایش داده شده در فیلم اعتراض کردند که اعتراض به جای جامعه شناسان با برخورد ناشایست عوامل سازنده اثر روبرو شد.

مخاطب در هفته های اول  نمایش با موج رسانه ای که سازندگان فیلم آن را ایجاد کرده بودند به سینما رفتند اما همین مخاطب در مقابل دیدن فیلم با ضعف های بسیار و با این میزان خشونت، واکنش نشان داد و از رفتن به سالن سینما پرهیز کرد و دیگران را نیز از رفتن به سینما بازداشت.  فیلم از 13 مردادماه به نمایش درآمد در روزهای ابتدایی نمایش فیلم، فروش فیلم بسیار خوب و مثبت ارزیابی شد اما 18 روز بعد از اکران، مخاطب دیگر در بازی رسانه ای سازندگان اثر قرار نگرفت و ورق برگشت. آمار و ارقام گواه این مدعاست از اول  شهریورماه تا سیزدهمین روز این ماه  فیلم 1 میلیارد و 116 میلیون 944 هزار و 300 تومان فروش داشت. از تاریخ 7 شهریورماه تا 19 این ماه به فروش 446 میلیون تومان تنزل یافت  و از تاریخ 20 شهریور تا 26 شهریورماه به فروش 326 میلیون تومان دست یافت و کف فروش فیلم به میزانی نبود که بتواند در سرگروه سینمایی خود (آفریقا) باقی بماند.

این میزان افت فروش ظرف کمتر از یک ماه نشان از هوشمندی و درک بالای مخاطب دارد که با یک فیلم ضعیف در ساختار و سرشار از خشونت بی پروا چگونه برخورد می کند.

نمایش این نوع خشونت در سینمای ایران و با این کیفیت، اعتماد مخاطب را نسبت به سینمای ایران کم می کند و بیم آن می رود که بار دیگر مخاطب با سینما قهر کند. حال که مخاطب یک بار دیگر با سینما آشتی کرده و اوقات فراغت خود را در سالن سینما سپری می کند مسئولیت فیلمسازان دوچندان شده و باید به احترام مخاطب آثاری را تولید کنند که بتواند به درستی با مخاطب ارتباط برقرار کند. مخاطب امروز نشان داد با نمایش اگزجره خشونت و قصاص یا نمایش معضلات و مشکلات جامعه با درشت نمایی نمی توان نظر ببیننده را جلب کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.