چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

با ارسال نامه ای به محمد حیدری

فیلمسازان فیلم کوتاه خواستار بازگشت جایزه جشنواره فجر شدند

سیمرغ

سینماپرس: فیلمسازان فیلم کوتاه در هفتمین سال متمادی از حذف سیمرغ بهترین فیلم کوتاه از جشنواره فیلم فجر به دبیر جشنواره فیلم فجر نامه نوشتند.

به گزارش سینماپرس، نامه سرگشاده انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران به دبیر جشنواره فیلم فجر برای بازگشت دوباره سیمرغ بهترین فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر منتشر شد.

متن کامل نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای محمد حیدری

دبیر محترم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

با انتشار آیین‌نامه جدید جشنواره فیلم فجر، متأسفانه متوجه حذف مجدد سیمرغ بهترین فیلم کوتاه شدیم و نمی‌دانیم چرا این تصمیم مکرر شده است. سال قبل و با قول شفاهی ریاست محترم سازمان سینمایی امیدوار بازگشت سیمرغ بهترین فیلم کوتاه به جشنواره سی و پنجم فیلم فجر بودیم. اما در کمال ناباوری باز هم با جای خالی فیلم کوتاه در جشنواره فیلم فجر روبرو شدیم.

امروزه که بسیاری از جشنواره‌های معتبر سینمایی بخش فیلم کوتاه داشته و حتی تلاش بر توجه به فیلم‌های کوتاه موبایلی و مردمی دارند، و از طرفی توفیق حضور جهانی فیلم کوتاه ایرانی بیش از فیلم‌های بلند سینمایی است، اکنون که یکی از شرایط دریافت مجوز فیلم بلند سینمایی در ایران، ساخت فیلم کوتاه است و اکثر مدیران سینمایی و شخص شما به ورود نسل جدید فیلم‌سازان جوان همواره بالیده و از تغییر و امید به آینده و کشف استعدادهای جوان در فراخوان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سخن گفته‌اید، اکنون که سیمرغ فیلم کوتاه در جشنواره جهانی فیلم فجر منظور شده است و انبوهی از ادله دیگر، چرا بازهم بر حضور فیلم کوتاه در جشنواره فیلم فجر چشم می‌بندید؟

انجمن فیلم کوتاه ایران که بی‌تردید حامی رشد و شکوفایی فیلم کوتاه است، با ابراز نگرانی از این تصمیم، به جد خواهان تجدیدنظر و بازگشت سیمرغ فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر بوده و انتظار دارد توضیح قانع‌کننده شما درباره این حذف را بشنود.

انجمن فیلم کوتاه ایران

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.