دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

عقب نشینی وزیر ارشاد از اصلاحات رستاخیز / اکران «رستاخیز» بلامانع است!

رستاخیز

وزیر ارشاد با اعلام اینکه این وزارتخانه به رای اولیه پرونده خسارت‌های وارد شده به سازندگان فیلم «رستاخیز» اعتراض کرده است، گفت: به سازندگان این فیلم گفتیم هر طور می‌خواهند آن را نمایش دهند. این اظهار نظر وزیر ارشاد در حالیست که نشان دادن چهره حضرت عباس (ع) در این فیلم با اعتراض مراجع عظام کشور همراه بوده است!

به گزارش سینماپرس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این وزارتخانه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نمایش فیلم «رستاخیز» در آئین افتتاحیه سینما آزادی در آبادان در چند روز گذشته و اینکه آیا این مسئله نشان از عدم هماهنگی میان مسئولان وزارت ارشاد و حوزه هنری که سینمای یادشده معلق به این نهاد است، ندارد؟، گفت: نه، ما اعلام کرده‌ایم که بروند اکران کنند، مشکلی ندارد.

وی افزود: آنها (سازندگان فیلم رستاخیز) از ما به جهت آنچه خسارت‌های مالی ناشی از تعلل وزارت ارشاد در تصمیم‌گیری در اکران این فیلم عنوان کرده‌اند، شکایت کرده‌اند. ما هم تقاضای جدید نظر کرده‌ایم، پس باید در این مرحله، پرونده مورد رسیدگی قرار گیرد. آنها ادعا کرده‌اند در اثر اکران نکردن فیلمشان از طرف ما، خسارت دیده‌اند. خُب آنها می‌خواستند حضرت ابوالفضل (ع) را با چهره باز نمایش دهند و ما هم بارها گفته‌ایم که چهره را باید بپوشانند. حالا تفاوت میان این دو موضوع، چقدر است و آیا اصلاً مشمول خسارت می‌شود یا نمی‌شود، موضوعی است که در دادگاه مشخص می‌شود. اما ما اخیراً به آنها اعلام کرده‌ایم که شما اگر می‌خواهید به هر صورتی که مایل هستید، فیلم را نمایش دهید.

نظرات

  • ۱۳۹۵/۰۷/۰۵ - ۱۴:۴۷
    0 0
    هنرمندان فرهنگیان عزیز : اشتباهات وخطاها واقدامات غیر قانونی مجموعه وزارت ارشاد را نادیده نگیرید حتما پیگیریهای لازم را انجام واحقاق حق نمایید در وزرات ارشاد هیچ منطق عقلی عرفی قانونی وحتی انسانی بکار گیری نمی شود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.