جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

هوفر: جشنواره فیلم مقاومت درصدد نمایش فیلم های ضد بی عدالتی و خشونت در جهان است

جشنواره مقاومت

سینماپرس: روبرت هوفر فیلمساز و تهیه کننده از کشور اتریش که در چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت حضور دارد گفت: جشنواره فیلم مقاومت در صدد نشان دادن بی عدالتی ها، نژادپرستی ها، خشونت و ظلمی است که در جهان وجود دارد و تمام فیلمسازان آزاد باید به این جشنواره توجه جدی داشته باشند.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: درباره جشنواره فیلم مقاومت در این دوره نکته جذابی که دیدم، فروتنی فیلمسازان و فیلم هایشان بود که بدون هرگونه پیرایه و در کمال سادگی سعی در بازتاب واقعیت ها و به خصوص مفهوم مقاومت داشته اند.

وی ادامه داد: من پیش از این در تعداد زیادی از جشنواره های جهانی حضور داشته ام و جوایزی را هم برای فیلم هایم از این جشنواره ها دریافت کرده ام اما هیچ یک از این جشنواره ها بی پیرایگی و سادگی جشنواره فیلم مقاومت را نداشتند و به نظر من این مهمترین نکته ای است که باعث ستایش این جشنواره می شود.

هوفر سپس با تأکید بر اینکه این جشنواره به معنی واقعی کلمه مردمی است اظهار داشت: فیلم هایی که در آن حضور دارند برای همه مردم ساخته شده اند. به همین منظور بسیار از حضور در این جا احساس خشنودی می کنم و امیدوارم این جشنواره سال های سال استمرار داشته باشد.

این فیلسماز خاطرنشان کرد: من حدود سی و پنج سال است در صنعت سینما فعال هستم و به عنوان یک فرد کارکشته در سینما این را می گویم که کاملاً واضح است که این جشنواره، در صدد نشان دادن بی عدالتی ها، نژادپرستی ها، خشونت و ظلمی است که در جهان وجود دارد. این جشنواره و فیلم هایش می خواهد این پیام را به مردم برساند که حتما می توانند در برابر سیاستمداران و زورگویان بایستند و به آن ها اجازه ستم و ظلم بیشتر ندهند و نظرات خود را به آن ها تحمیل کنند.

این فیلمساز اتریشی درباره فیلم خودش گفت: فیلمی که ساخته ام نامش «جنگل ها هنوز سبز هستند» است و در زمان جنگ جهانی اول رخ می دهد و از نظر من جنگ جهانی اول پدر و مادر تمامی جنگ ها در دنیا است. اگر جنگ جهانی اول نبود، جنگ جهانی دوم، جنگ شبه جزیره کره، جنگ ویتنام و خیلی جنگ های دیگر در دنیا رخ نمی داد. این فیلم را ساختم تا نشان دهم چه طور یک مشت دیوانه میلیون ها نفر را به کام مرگ فرستادند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.