چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

۲ فیلم عاشورایی و یک فیلم اجتماعی در سینما

«هیهات»، «خشکسالی و دروغ» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در کدام سینماها روی پرده می‌روند؟

هیهات

سینماپرس: دو فیلم سینمایی با موضوع عاشورایی و یک فیلم با موضوع اجتماعی از امروز به نمایش درآمدند.

به گزارش سینماپرس، با تصمیم شورای صنفی نمایش سه به اکران سینماها اضافه شد با نزدیک شدن به ایام عزادارای امام حسین (ع)  دو فیلم «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» مضمونی عاشورایی دارند و تنها «خشکسالی و دروغ» موضوع اجتماعی را دنبال می کند.

فیلم سینمایی «هیهات» در چهار اپیزود آماده شده و توسط  روح الله حجازی، دانش اقباشاوی، هادی مقدم دوست و هادی ناییجی ساخته شده است. در این فیلم بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، حامد بهداد، مینا ساداتی، بابک حمیدیان، آلا نجم، بهاران بنی احمد و ... به ایفای نقش می پردازند.

«هیهات» در سینماهای آزادی، زندگی، کورش، بهمن، شاهد ، شکوفه  و فردوسی تهران به نمایش درآمده و در سالن های هویزه مشهد، پرشین مشهد و مهر شیراز نیز به نمایش درآمده است.

فیلم  «کربلا جغرافیای یک تاریخ» ساخته داریوش یاری هم توانست در سینماها جای گیرد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در فاز نخست مروری مستند گونه بر حرکت حماسی امام حسین (ع) از ابتدا تا پس از شهادت در روز عاشورا دارد و در فاز بعدی چگونگی عزاداری در فرهنگ های مختلف در جهان را در ماه محرم بررسی می کند.

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» در سینماهای شاهد تهران، فردوسی و سپیده به نمایش درآمده است.

تنها فیلمی که در اکران جدید از مضمونی اجتماعی برخوردار است فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» است این فیلم توسط پدرام علیزاده ساخته شده و داستان شک و تردیدها و دروغ‌ها و پنهانکاری‌های دو مرد و دو زن است که منجر به اتفاقی می‌شود. داستان این فیلم بر اساس نمایشنامه خشکسالی و دروغ نوشته محمد یعقوبی نوشته شده است.

در این فیلم محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، مهدی محرابی، مارال بنی آدم، خاطره اسدی، مهدی حسینی نیا، سمانه اسماعیلی، نیما راد، فرشاد میرزایی، افشین اخلاقی، آیلین کیخایی، زهرا مصطفوی، ابوالقاسم کرامتی و صدف فانی  به ایفای نقش می پردازند.

«خشکسالی و دروغ»در سالن های چهارسو، زندگی، کورش، کیان، اریکه ایرانیان، ایران، پارس، پردیس تماشا، تیراژه، جوان، شکوفه، صحرا، سمرقند، ماندانا، میلاد، موزه سینما و در پردیس هویزه مشهد، پیروزی مشهد، ونوس قم، ساویز کرج به نمایش درآمده است.

* فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.