یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

آفت جشنواره زدگی در سینمای ایران/۲

شرکت: جشنواره هایی که مانند قارچ سبز می شوند به جای منفعت برای سینما مضرند/ مدیران سینمایی و فرهنگی اصلاً بویی از اقتصاد مقاومتی نبرده اند

افشین شرکت

سینماپرس: افشین شرکت کارگردان سینما در رابطه با آفت جشنواره زدگی در سینمای ایران و برگزاری جشنواره های متعدد گفت: جشنواره هایی که مانند قارچ از این سو آن سو سبز می شوند به جای منفعت برای سینما مضرند اما متأسفانه نگاه سالمی در سینمای ایران وجود ندارد که مانع برگزاری این جشنواره های زائد و مضر شود.

کارگردان فیلم سینمایی «همسر دلخواه من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برخی به دلیل منافع شخصی شان از جشنواره ها حمایت می کنند؛ چون حیات شان وابسته به برگزاری همین جشنواره ها است و اگر این جشنواره ها نباشند آن ها نمی توانند در سینما حضور داشته باشند و از منابع آن ارتزاق کنند.

وی ادامه داد: این افراد هیچ قابلیتی در سینمای ایران ندارند و به همین دلیل است که دست از سر سینمای بی نوای ایران بر نمی دارند.

شرکت خاطرنشان کرد: امروزه به واسطه عملکرد ضعیف مدیران سینمایی کشور ما پر شده از جشنواره های ضعیف و بی هویتی که فیلم های تکراری را در جشنواره شان به نمایش در می آورند و هیچ خوراک جدیدی برای جشنواره های شان ندارند و به جای اینکه به سینما اعتبار بدهند بدتر اعتبار را از سینمای کشور می گیرند.

کارگردان فیلم سینمایی «دیدار در استانبول» سپس با تأکید بر اینکه وضعیت جشنواره های سینمایی در سینمای ایران مثال معروف «آفتابه لگن هفت دست ولی شام و نهار هیچی» را در اذهان زنده می کند اظهار داشت: متأسفم که سیاست گذاری های ناصحیح مدیران سینمایی تا این میزان وضعیت سینمای ما را به بحران کشیده است؛ امروزه مدیران نظام در رابطه با اقتصاد مقاومتی حرف می زنند اما مدیران سینمایی و فرهنگی اصلاً بویی از این مفهوم نبرده اند و بودجه های کلانی را برای برگزاری جشنواره هایی هدر می دهند که هیچ عایدی برای سینمای ما در پی ندارد.

این فیلمساز در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: مدیران سینمایی ما مرتب مشغول انجام کارهایی هستند که تنها به نفع خودشان است و برگزاری جشنواره های متعدد سینمایی و یا تأسیس گروه های زائدی مانند گروه سینمایی «هنر و تجربه» از این دست کارها است.

وی در خاتمه افزود: من هنوز هم نمی دانم مفهوم گروه سینمایی «هنر و تجربه» یعنی چه؟؛ ما چطور می توانیم با بودجه بیت المال دست به تجربه در سینمای ایران بزنیم که بودجه های اندکی دارد و پیشکسوتان آن بیکار و خانه نشین هستند و جایی برای کار در امروز سینمای کشور ندارند؟؛ من امیدوارم ما بتوانیم با حضور مدیری دغدغه مند این دست مشکلات را در سینمای ایران برطرف کنیم و اجازه ندهیم عده ای افراد به بهانه های مختلف که مهمترین آن برگزاری جشنواره است در سینما جولان بدهند و بودجه های آن را هدر کنند.  

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.