جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

تدارک ویژه شبکه دو سیما برای ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع)

آرم ویژه برنامه های ماه محرم *

سینماپرس: شبکه دو سیما به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) برنامه ویژه‌ای تدارک دیده است.

به گزارش سینماپرس، در آستانه فرارسیدن ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی بسیاری از برنامه های شبکه دو سیما رنگ و بویی محرمی گرفته و پخش ویژه برنامه های گوناگونی همراه با مراسم مداحی و سخنرانی های مذهبی در جدول پخش این شبکه قرار گرفت.

برنامه مناسبتی «تنهای تنها» به تهیه‌کنندگی محمد ابهری؛ کاری است از گروه کودک و نوجوان شبکه دو که با هدف آشنا کردن نوجوانان با مفاهیم صحیح و عمیق قیام سیدالشهدا (ع) با بهره‌مندی از منابع معتبر در دهه اول محرم ساعت 17 به روی آنتن می‌رود.  از جمله بخش‌های تدارک دیده شده برای این برنامه می‌توان به دو رکعت عشق، روایت لحظات درخشان عاشورا به صورت نمایشی و تعزیه، معرفی یاران امام حسین (ع)، روایت کربلا از زبان حضرت علی‌اصغر (ع)، مقتل خوانی، عکس عاشورا، معرفی شهدای نوجوان، خوانش اشعار برگزیده عاشورایی توسط شعرا، نوحه‌سرایی و سینه‌زنی نوجوانان در تکایا و ... اشاره کرد.
برنامه «کوی محبت» کاری از گروه امور اجتماعی و به تهیه‌کنندگی سید مصطفی موسوی در ایام محرم هر شب ساعت 19:30 و شب‌های تاسوعا و عاشورا ساعت 23 به روی آنتن می‌رود.

این برنامه با نگاهی به ابعاد قیام امام حسین (ع) به‌صورت پخش زنده از حرم سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به روی آنتن می‌رود. گفت‌وگو با کارشناسانی چون حجت‌الاسلام ماندگاری، حجت‌الاسلام امیر انصاریان، حجت‌الاسلام کازرونی و ... همراه با مداحی ویژه شب‌های سوگواری از جمله بخش‌های این برنامه است.

پخش سخنرانی مذهبی و مراسم سوگواری و مداحی

پخش سخنرانی شیخ حسین انصاریان و حجت‌الاسلام پناهیان همچنین استفاده از فرازهایی از بیانات مرحوم حق‌شناس در کنار مراسم مداحی با نوای حاج محمود کریمی، حاج میثم مطیعی، حاج سلیم مؤذن زاده، حاج حسن خلج و حاج حسین فخری از جمله تدارکات ویژه شبکه دو سیما برای ایام محرم است که هر روز طی دو نوبت در ساعت 9 و 13:20 تقدیم مخاطبان می‌شود.

برنامه «عصر خانواده» کاری از گروه خانواده و فرهنگ به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی و سحر رضوی در ایام محرم با رویکرد تقویت و ترویج مبانی عزاداری و سوگواری سالار شهیدان در بستر خانواده و لزوم  انتقال نسل به نسل باورهای دینی و محبت اهل‌بیت (ع) از شنبه تا چهارشنبه ساعت 18:15 به روی آنتن می‌رود.
مستند «فانوس خیال» به تهیه‌کنندگی سید حسین حقگو هر روز ساعت 14 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این برنامه مجموعه مستندی بدیع و خلاقانه از عزاداری‌ها و سوگواری‌های مردم شبه جزیره هند و انعکاس ابراز ارادت شیعیان هندوستان به بارگاه امام حسین (ع) همراه با معرفی آداب و رسوم و نوحه‌سرایی ویژه این نقطه از جهان است.

همچنین طبق سال‌های گذشته مراسم شیرخوارگان حسینی مصادف با ٥ محرم (١٦ محرم) و «احلی من العسل» ویژه حضرت قاسم (ع) در روز ششم محرم پیش از اذان ظهر پخش خواهد شد.

پخش سریال «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو به انضمام مجموعه‌های نمایشی مناسبتی دیگر ساعت 21:30 و ارائه مستندهایی در خصوص اربعین هر شب ساعت 23:30 از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده شبکه دو در ایام محرم است که به همراه برنامه‌هایی چون زنده باد زندگی، روبراه، نما دو و ... که متناسب با روزهای محرم تهیه و تولید می‌شوند تقدیم مخاطبان شبکه دو سیما خواهد شد.

همچنین ویژه برنامه «مغناطیس» از 20 محرم تا اربعینِ سیدالشهدا (ع) با موضوع آمادگی جهت اقامه حماسه پرشکوه اربعین حسینی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام محرم است. که ساعت 21 برای پخش آن در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.