شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

«رویاهای دم صبح» بهترین مستند بلند جشنواره روسیه شد

رویای دم صبح

سینماپرس: «رویاهای دم صبح» موفق به کسب جایزه بهترین مستند بلند از جشنواره «پیامی به بشریت» روسیه شد.

به گزارش سینماپرس، بیست و ششمین جشنواره «پیامی به بشریت» امسال از ۲۳ سپتامبر تا ۱ اکتبر برگزار شد که مستند «رویاهای دم صبح» به عنوان یکی از ۱۰ فیلم بخش رقابتی بین الملل این جشنواره انتخاب شده بود. فیلم مهرداد اسکویی در ۲ نوبت در تاریخ ۲۷ و ۲۸ سپتامبر در این جشنواره به نمایش در آمد و موفق به کسب جایزه بهترین مستند بلند شد.

این جشنواره امسال ۲ مهمان ویژه داشت یک ورنر هرتسوگ فیلمساز آلمانی در تاریخ ۲۳ سپتامبر در مراسم افتتاحیه جشنواره حضور یافت و فیلمش «بنگر و ببین: زودگذری جهان متصل» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره به نمایش درآمد.

ایزابل هوپرت بازیگر مشهور فرانسوی نیز مهمان ویژه بود که با فیلم جدیدش «اله» ساخته پل فرهوفن در جشنواره حضور یافت.

با توجه به اهداف این جشنواره بخش‌های داستانی کوتاه و فیلم‌های انیمیشن هم به آن اضافه شد و در بخش رقابتی جای گرفتند. هر سال جشنواره «پیام به بشریت» بیش از ۵۰ فیلم روسی را برای اولین بار اکران می کند و بیش از ۳۰۰ فیلم از گوشه و کنار جهان را به نمایش درمی‌آورد. امسال بیش از ۳۰۰۰ فیلم برای شرکت در این جشنواره شرکت کرده بود.

این جشنواره که از سوی وزارت فعالیت‌های فرهنگی روسیه حمایت می‌شود، از سال ۱۹۸۹ کار خود را آغاز کرده است و از سال ۱۹۹۴ به رویدادی سالانه بدل شده و بخش رقابتی به آن اضافه شده است.

مهرداد اسکویی تاکنون برای این مستندش علاوه بر دریافت جایزه «عفو بین‌الملل» از شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم «برلین»، توانست جایزه بزرگ جشنواره «ترو فالس» آمریکا با عنوان «ترو ویژن اوارد» را به عنوان بهترین مستند ساز سال ٢٠١٦ جهان از آن خود کند.

وی پیش‌تر در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم مستند و در جشنواره «سینما حقیقت»، جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «رویاهای دم صبح» دریافت کرده بود.

این مستند روایتگر سرگذشت دختران نوجوانی است که در روزهای پایانی سال برای حکم آزادی خود از کانون اصلاح و تربیت انتظار می‌کشند.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از پژوهشگر، کارگردان و تهیه کننده: مهرداد اسکویی، مدیر تصویر برداری: محمد حدادی، تدوینگر: امیر ادیب پرور، طراحی و میکس صدا: حسین مهدوی، صدابردار: پارسا کریمی، مدیر تولید: وحید حاجی لویی، مشاور کارگردان: بابک کریمی، رنگ آمیزی تصاویر: حمیدرضا فطوره چیان، سیندخت رحیمیان، دستیاران کارگردان: علی رضا قاسمی، عطا مهراد، سیاوش جمالی، مدیر پخش بین الملل: نسرین میرشب (کمپانی دریم لب فیلمز).

* مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.