چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

فیلمسازان و جشنواره ویدیویی «یاس»/۷

مزدآبادی: هدف اصلی جشنواره یاس باید حل معضل بیکاری فزاینده سینماگران باشد/ شبکه نمایش خانگی در کشور ما بیمار است

نشست فیلم ورود زنده ها ممنوع با حضور جواد مزد آبادی کارگردان در خبرگزاری سینمای ایران

سینماپرس: جواد مزدآبادی کارگردان سینما و تلویزیون همزمان با برگزاری جشنواره فیلم یاس گفت: جشنواره فیلم یاس باید هدف اصلی اش را بر حل معضل بیکاری فزاینده سینماگران بگذارد زمانی که بسیاری از فعالان حوزه سینما در بیکاری مفرط به سر می برند و خانه نشین هستند و بعضاً به نان شب محتاج هستند مسئولان موسسه رسانه های تصویری و سازمان سینمایی باید بیش از هر کاری مشکلات زندگی آن ها را برطرف نمایند.

کارگردان سریال تلویزیونی «جزیره ایکس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه اقتصاد سینمای ما و به خصوص حوزه رسانه های تصویری و شبکه نمایش خانگی بسیار ضعیف است و مسئولان هم هیچ گونه تدبیری برای حل این معضل بسیار مهم و اساسی ندارند.

وی ادامه داد: متأسفانه باندبازی و مافیاگری در حوزه رسانه های تصویری بیداد می کند و هیچ گونه نظارتی هم بر عملکرد زیرمجموعه های موسسه رسانه های تصویری وجود ندارد و از این رو شرایط برای بسیاری از اهالی سینما به وجود آمده است.

مزدآبادی سپس با تأکید بر اینکه مکانیزم شبکه نمایش خانگی در کشور ما بیمار است اظهار داشت: ما در حوزه تولید آثار ویدیویی بسیار در رنج هستیم اما سیستم توزیع و پخش آثار بسیار شرایط دشوارتری نسبت به مسأله تولید دارد و آنقدر باندهای مافیایی فشارهای فزاینده ای برای پخش آثار دارند که بسیاری از فیلم ها جز ضرر دهی چیزی عایدشان نمی شود و این مطالب است که باید مورد توجه مسئولان سازمان سینمایی و موسسه رسانه های تصویری قرار گیرد و یک نوع بالانس در حوزه شبکه نمایش خانگی ایجاد شود.

کارگردان فیلم سینمایی «طاووس های بی پر» خاطرنشان کرد: من متأسفم که در سینمای ما بودجه های بسیار هنگفت و کلانی به هدر می روند اما در بخش تولید فیلمسازان باید به مسئولان التماس کنند تا بتوانند اندک بودجه ای دریافت کنند. متأسفانه آنچه امروز به شدت شاهد آن هستیم این است که تمامی فیلمسازان دغدغه مند که سالیان دراز برای رشد و ارتقای فرهنگ و هنر این کشور کوشیده اند و ده ها فیلم کوتاه و بلند سینمایی و سریال و فیلم تلویزیونی تولید کرده اند، جایی برای کار ندارند و مدیران کمترین توجهی به آن ها نمی کنند.

این فیلمساز تأکید کرد: از سوی دیگر از آنجا که متأسفانه در یک بازه زمانی به کیفیت آثار ویدیویی توجه نشده است مخاطبان دیگر چندان تمایلی به خریداری فیلم های تولید شده در این حوزه ندارند و ترجیح می دهند فیلم های سینمایی را خریداری کنند.

کارگردان فیلم ویدیویی «روزی مثل هیچ روز» در خاتمه این گفتگو افزود: من امیدوارم جشنواره فیلم یاس به جای آنکه محفلی باشد برای آنکه بیلان کاری مدیران سینمایی را پر و پیمان نشان بدهد بتواند تأثیر مهم و جدی بر روند تولیدات آثار ویدیویی در کشور بگذارد و توجه به آن تنها ۵ روز در سال نباشد و مدیران در تمامی روزهای سال به حوزه مهم شبکه نمایش خانگی و فیلم های ویدیویی توجه کنند.

مصاحبه : سیدرضا منتظری

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.