یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

نگاهی به یک برنامه گفتگو محور در سیما

«امروزی ها»؛ برنامه‌ای با لحن صمیمانه برای جوانان/ حال و هوای تازه در شبکه یک

برنامه تلویزیونی امروزی ها

سینماپرس: هدف برنامه امروزی ها این است مباحث مطرح شده در طول هفته با استفاده از تجربیات مهمانان و کارشناسان در مسائل مختلف جمع بندی شود. در واقع عوامل سازنده برنامه می خواهند می خواهند سر فصل هایی را که در برنامه باز کرده اند را به سرانجام مشخص برسانند، به همین دلیل با دعوت از مهمانان مختلف تلاش دارند به این هدف دست پید کنند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، یک ارتباط دوسویه به هر شکل و شمایلی که برقرار شود، حداقل به سه عنصر و مولفه اصلی نیاز دارد؛ فرستنده، پیام و گیرنده یا همان مخاطب. اگر هر یک از این سه ضلع کامل نشود و تعریف درستی از آن صورت نگیرد مثلث ارتباط شکل نمی گیرد. مخاطب به عنوان یکی از ارکان اصلی ایجاد ارتباط رسانه ای، تعاریف متعددی دارد.

بنابراین اهمیت و اصالت دادن به مخاطب از ارکان بسیار مهمی است که باید مورد توجه برنامه سازان قرار بگیرد. در واقع تهیه کنندگان تلویزیونی، فارغ از محتوا و سمت و سوی آنچه تولید می کنند، در وهله اول باید تعریف و شناخت درست و واقع بینانه از مخاطبان خود داشته باشند تا براساس و مبنای آن و بر حول نیازها تولید محتوا کنند و برنامه ها را به سامان برسانند.

اگر مخاطب شناسایی شد و نیازهایش رصد شود، آن وقت است که می توان انتظار یک برنامه مناسب را داشت. دست اندرکاران برنامه "امروزی ها" هم با این هدف و با یک نگاه تازه به موضوعات و دغدغه های مختلف جوانان در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و ... می پردازند. این برنامه معضلات و آسیب هایی را که جوانان با آنها روبه رو هستند مورد بررسی قرار می دهند. ضمن اینکه تلاش شده ترکیب مهمانان برنامه برای مخاطبان تلویزیون کاملا متنوع باشد به همین دلیل از افراد معروف و مشهور و کارشناسان در حوزه های مختلف اعم از بازیگری، خوانندگی، مداحی، ترانه سرای آیینی، ورزشکاران، آی تی و ... مرتبط با موضوعات برنامه دعوت می شود که در این باره می توان به گروه سون و بابک جهانبخش اشاره کرد که با اقبال بسیار گسترده ای از سوی جوانان رو به رو شد.

هدف برنامه امروزی ها این است مباحث مطرح شده در طول هفته با استفاده از تجربیات مهمانان و کارشناسان در مسائل مختلف جمع بندی شود. در واقع عوامل سازنده برنامه می خواهند می خواهند سر فصل هایی را که در برنامه باز کرده اند را به سرانجام مشخص برسانند، به همین دلیل با دعوت از مهمانان مختلف تلاش دارند به این هدف دست پید کنند.

علاوه بر آن کارشناسان در برنامه قضاوت یک طرفه ندارند و واقع بینانه مشکلات جوانان را مورد بررسی قرار می دهند. این برنامه تلاش دارد دیدگاه بزرگترها را نسبت به جوانان هم تغییر بدهد، زیرا یکی از نگاه ها این است که جوانان مشکل دارند. در حالی که این طور نیست و برنامه امروزی ها قصد دارد جنس نگاه بزرگترها را نسبت به این مساله تعدیل کند. بنابراین مهمانان و کارشناسان برنامه به گونه ای صحبت می کنند تا اختلاف بین نسل ها کمتر شود.

یکی دیگر از حسن ها برنامه توجه به پیشنهادها و پیامک های مردمی است و بر این اساس موضوعات برنامه انتخاب می شوند. از سوی دیگر هر موضوعی در پایان هفته به طور کامل تمام نمی شود و موضوعات در هم تنیده است. گرچه در هفته اول برنامه به فضای مجازی پرداخت شد، اما همچنان از زوایای مختلف به این موضوع در هفته های متوالی و در حوزه های مختلف مطرح شده است.  

با وجود اینکه مدت زیادی از پخش برنامه امروزی ها نمی گذرد، اما توانسته حال و هوای تازه ای به برنامه های شبکه یک بدهد و در شرایطی که مسائل بودجه مانع تولید و پخش سریال های جدید شده، نفس تازه ای راهی جدول پخش شبکه یک کند.

دست اندراکاران برنامه سعی می‌کنند اتفاق‌هایی که در برنامه هایی با محوریت جوانان تولید و پخش می شود را در این برنامه تکرار نکنند و بیشتر به دغدغه‌های جوان‌ها و حل شدن مشکلات‌شان بپردازند و با بیانی صمیمی با مخاطب خود صحبت کنند و فاصله خود را با او کمتر کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.