دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

آذربایجانی: قطعاً باز هم برای سینمای دفاع مقدس فیلم خواهم ساخت/ «اروند» همچنان مورد بی مهری قرار دارد

پوریا آذربایجانی کارگردان در نشست خبری فیلم سینمایی «تجریش ناتمام»

سینماپرس: پوریا آذربایجانی کارگردان جوان سینمای کشور که جدیدترین فیلم سینمایی اش با عنوان «اروند» با موضوع ۱۷۵ شهید غواص مدتی است روی پرده سینماها رفته گفت: قطعاً باز هم برای سینمای دفاع مقدس فیلم خواهم ساخت و عدم حمایت مسئولان و بی مهری هایی که با سینمای دفاع مقدس می شود مرا از ادامه مسیرم در این عرصه باز نخواهد داشت.

کارگردان فیلم سینمایی «تجریش ناتمام» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران و مسئولان گویا سعی دارند فعالان عرصه سینمای دفاع مقدس را از ادامه کار در این حوزه پشیمان کنند اما باید بدانند که ما هرگز تسلیم نخواهیم شد و همچنان در این حوزه با تمامی موانع و سختی ها کار خواهیم کرد و ادامه حیات خواهیم داد.

وی ادامه داد: متأسفانه «اروند» همچنان مورد بی مهری قرار دارد و این خود دست اندرکاران فیلم هستند که همچنان با تلاش های شخصی شان و بدون هرگونه کمک دولتی سعی دارند این اثر سینمایی که برآمده از دغدغه های ملی و متعلق به یکایک مردم این سرزمین است را به مخاطبان معرفی کنند؛ ما همچنان یک سالن مناسب در اختیار نداریم و اغلب سانس های فیلم ما در بدترین زمان ممکن یعنی ظهر است که مردم یا سرکار هستند یا مدرسه هستند و یا در دانشگاه!

آذربایجانی با تأکید بر اینکه سینمای مستقل همیشه مورد بی توجهی است خاطرنشان کرد: این فعالان سینمای مستقل هستند که با دغدغه مندی برای بازگشت سرمایه مبادرت به ساخت فیلم می کنند و از این رو سعی دارند همواره به کیفیت آثارشان توجه ویژه ای داشته باشند اما متأسفانه گویا دست هایی وجود دارند که می خواهند فعالیت در عرصه سینمای مستقل به خصوص سینمای مستقل دفاع مقدس متوقف شود.

کارگردان فیلم «عاشقانه ای برای سرباز وظیفه رحمت» ادامه داد:  پرداختن به موضوع هشت سال دفاع مقدس در تمامی زمینه ها وظیفه ملت ایران است و من نیز همواره احساس مسئولیت می کردم که بایستی از طریق کارم که فیلمسازی است نسبت به شهدا ادای دین نمایم. مردم هنوز نسبت به آرمان های دفاع مقدس وفادارند و برای موضوعات مهم ملی از جان و دل خود مایه می گذارند و ما نباید در سینما این نکات مهم را فراموش کنیم.

این فیلمساز تأکید کرد: معمولاً رفتن به سمت سینمای دفاع مقدس و پرداختن به این گونه داستان ها و سوژه ها سینماگران را به سمت سفارشی ساختن سوق می دهد چرا که دستگاه ها و سازمان های دولتی که برای ساخت این گونه فیلم ها سرمایه گذاری می کنند می خواهند سیاست های خاص خود را در تولید این آثار پیاده سازی کنند اما خوشبختانه «اروند» در سینمای کاملاً مستقل و بدون هیچ گونه حمایت دولتی و نظامی ساخته شد و نتیجه آن هم مثبت بود.

آذربایجانی در خاتمه این گفتگو افزود: همواره فعالان عرصه سینمای دفاع مقدس با بی مهری مواجه بوده اند و من که سال ها با زنده یاد رسول ملاقلی پور همکاری داشتم و اصلاً سینما و سینمای جنگ را از ایشان آموختم با این شرایط و بی مهری ها آشنا هستم و دیگر به نوعی آبدیده شده ام؛ امیدوارم شرایط سیستم فرهنگی در کشور ما به گونه ای پیش برود که سینمای دفاع مقدس بتواند به خوبی دیده شود و یاد آن در اذهان زنده بماند.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان «اروند» آمده: یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس، حالا بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره همرزمانش روزگار می‌گذراند. همراه شدن او با یک گروه تفحص اما اتفاقات تازه ای را در این جریان سیال ذهن وارد می کند.

عوامل «اروند» عبارتند از:  نویسنده و کارگردان: پوریا آذربایجانی/ مدیرفیلمبرداری: مرتضی غفوری/ تدوین: امیر ادیب پرور/ صدابردار: محمود خرسند/ طراح صحنه و لباس: مهدی موسوی/ آهنگساز: کارن همایونفر/ طراح گریم: کامران خلج/ جلوه‌های ویژه میدانی: محمدرضا شرف‌الدین/ جلوه‌های ویژه کامپیوتری: امیر سحرخیز/ منشی صحنه: جمشید خندان/ گروه کارگردانی: پانته‌آ حسینی /مهدی سلیمانی منصور/ سعید روشن/ مدیرتدارکات: سهراب دادگستر/ عکس: مونا سرتوه/ مدیر تبلیغات: میثم میرزایی/ روابط عمومی: محمدصادق شایسته/ مجری طرح و مدیرتولید: پیمان جعفری/ جانشین تهیه کننده: علی باذل، مهدی معزی/ تهیه کننده: مهدی داوری. بازیگران: سعیدآقاخانی/ طنازطباطبایی/ پانته‌آ پناهی‌ها/ مهرداد صدیقیان/ امید روحانی/ حسین سلیمانی/ کاظم سیاحی/ امیرحسین قدسی/ علی شادمان/ مالک سراج/ سینا کرمی/ بازیگران خردسال: سپهراد فرزامی/ستایش مرادی

نظرات

  • مازیار شیخ محبوبی ۱۳۹۵/۰۷/۳۰ - ۱۴:۲۹
    0 0
    واقعا فیلم خوش ساختی است .................. تعجب می کنم چرا کم توجهی شده........!؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.