دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

وقتی سیاست کلان و غیر کلان نداریم!

نتیجه بی سیاستی سازمان سینمایی در قبال صنوف/ دعوای «اسعدیان» با «ایل بیگی» برای تعطیلی سینماها در تاسوعا و عاشورا!

همایون اسعدیان در نشست خبری هفدهمین جشن خانه سینما

سینماپرس: رئیس شورای صنفی نمایش گفت: «دخالت ارشاد در شورای صنفی نمایش و اعلام تعطیلی سینماها در ایام سوگواری بدون هماهنگی با شورا دخالت در امور صنفی است و به همین دلیل امروز شورا هیچ مصوبه ای نداشت!» این اظهار نظر در حالی صورت پذیرفت که به نظر می رسد تعطیلی یا عدم تعطیلی سینماها در روزهای تاسوعا و عاشورا نباید امری شخصی، صنفی و یا حتی سازمانی باشد و این دعوا بیشتر به یک بازی سیاسی می ماند!

به گزارش سینماپرس، همایون اسعدیان رئیس شورای صنفی نمایش درباره جلسه امروز (۲۷ مهر) شورای صنفی نمایش به فارس  گفت: در شورای صنفی نمایش مصوب شد تا  طبق سنوات گذشته فیلم هایی که از جهت مضمون و محتوا در ضدیت ایام سوگورای اباعبدالله الحسین (ع) قرار نمی گیرند می توانند در پنج روز تعطیلات ایام سوگواری اکران شوند امسال سه فیلم «هیهات»، «اروند» و «کربلای جغرافیای یک تاریخ» شامل این مصوبه  می شدند و طبق مصوبه قرار بود به اکران ادامه بدهند. متاسفانه در یک حرکت ناهماهنگ با شورای صنفی یکی از مسئولین وزارت ارشاد، اعلام تعطیلی کردند و از اکران سه فیلم جلوگیری شد بدون کوچکترین توجه به شورا صورت گرفت و آقایان هیچ استدلال و توجیهی برای این تصمیم به شورای صنفی نمایش ارایه ندادند.

وی ادامه داد: این روش و نوع عملکرد آقایان دخالت در شورای صنفی نمایش و  امور صنفی تلقی می شود و شورای صنفی نمایش نسبت به این مساله حساس است و موضع دارد به همین دلیل امروز هیچ مصوبه ای نداشتیم و هیچ قراردادی به ثبت نرسید تا انشاء الله بعد از شنیدن توضیحات آقای ایل بیگی این مشکل مرتفع شود.

اسعدیان در پاسخ به این سوال که فعالیت سه شرکت تهیه کننده و عدم فعالیت ها از سوی قوه قضاییه گفت: شورای صنفی نمایش ظرف هفته گذشته نامه ای به وزارت ارشاد ارایه داد تا در حل مشکل و وضعیت فعالیت این شرکت ها تسریع به عمل آورد که هنوز پاسخی از وزارت ارشاد دریافت نکردیم. اکران فیلم هایی که از این هفته صورت می گیرد و مربوط به شرکت های اعلام شده است مصوبات قبل از نامه قوه قضاییه بوده است.

وی در خاتمه تاکید کرد: مصوبات قبلی شورای صنفی نمایش در حال انجام است و از این هفته چهارشنبه (۲۸ مهرماه) سه فیلم «سیانور»، «نیمه شب اتفاق خواهد افتاد» و «آس و پاس» اکران می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.