سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «سیانور» چه گذشت؟

تجلیل از خانواده شهیدان «شریف واقفی» و «صمدیه لباف»/ ایوبی: جای پژوهش‌های عالمانه جای دیگری است!

اکران خصوصی فیلم سینمایی«سیانور»

سینماپرس: شب گذشته مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی سیانور به کارگردانی «بهروز شعیبی» در تالار ایوان شمس و با حضورمدیران سینمایی و با تجلیل از خانواده شهیدان «شریف واقفی» و «صمدیه لباف» برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، شب گذشته مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی سیانور به کارگردانی «بهروز شعیبی» در محل ایوان شمس و با حضور «حجت‌الله ایوبی» رئیس سازمان سینمایی، «علیرضا تابش»، «حبیب ایل‌بیگی»، «محمد حیدری» و «محمود ایازی» معاون فرهنگی اجتماعی وزارت بهداشت در حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «معتمدی» خواننده این اثر سینمایی بیت‌هایی را از «سعدی» شاعر نام‌آشنای ایران خواند. سپس ایوبی در سخنانی، گفت: از «محمود رضوی» و بهروز شعیبی به خاطر ساخت این فیلم سینمایی تشکر می‌کنم چرا که به این موضوع مهم و فراموش شده (نمایش چهره واقعی منافقین) در تاریخ ایران پرداختند که در واقع امروز زمان پرداخت به این موضوع بود.
او در ادامه با اشاره به اینکه جهان امروز شاهد پدیده‌ای به عنوان داعش است، افزود: جنایات داعش جهان را شوکه کرده است اما ملت ایران سال‌های قبل جنایات منافقان را تجربه کرده بود. گروهی که از گذشته تا امروز توسط کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند حمایت شده‌اند. منحرفانی که این جنایات را شدیدتر و بدتر انجام داده بودند. من به عنوان مسئول سینمای ایران از کارگردان و تهیه کننده این فیلم تشکر می‌کنم که بدون چشم‌داشتی به چنین موضوعی پرداخته است.
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: در سال جاری ۲ فیلم خوب با موضوع منافقین ساخته شد که امیدوارم سیانور در اکران بدرخشد و صدا و سیما نیز در اطلاع‌رسانی برای نمایش این فیلم توجه بیشتری داشته باشد.   شخصاً هر کاری از دستم برآید برای نمایش فیلم سیانور انجام می‌دهم تا فیلم‌سازانی از این دست برای خلق چنین آثاری تشویق شوند.
ایوبی تصریح کرد:‌ نمی‌توانیم از فیلم‌هایی که به چنین موضوعاتی می‌پردازند توقع داشته باشیم که تاریخ را بازسازی کند چرا که فیلم یک منبع برای پژوهشگران و محققان نیست. جای پژوهش‌های عالمانه در جای دیگری است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فیلم‌های تاریخی و دینی و حتی دفاع مقدس ما این است که مخاطب انتظار دارد به صورت دقیق و نقطه به نقطه تاریخ به تصویر کشیده شود.
در خاتمه این مراسم از خانواده شهیدان «شریف واقفی» و «صمدیه لباف» تجلیل شد که برادر شهید صمدیه لباف نیز از نمایش چهره واقعی منافقین در این اثر سینمایی ابراز خرسندی کرد و گفت که امیدوارم کارگردانان زندگی واقعی شهدای قبل از انقلاب را به تصویر بکشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.