سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

به کارگردانی صادق صادق دقیقی

فیلمبرداری «چهل کچل» به پایان رسید/ بازی متفاوت از پژمان بازغی

فیلم سینمایی چهل کچل

سینماپرس: صادق صادق دقیقی با بیان اینکه فیلمبرداری «چهل کچل» به پایان رسیده است از تدوین فیلم سینمایی توسط حسن ایوبی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، صادق صادق دقیقی کارگردان سینما در گفتگو با مهر درباره فیلم سینمایی «چهل کچل» گفت: فیلمبرداری این فیلم سینمایی به تازگی به پایان رسیده و قرار است حسن ایوبی تدوین آن را انجام دهد.

وی با اشاره به داستان این فیلم سینمایی بیان کرد: داستان این فیلم درباره یک باور محلی است اما این باور محلی افسانه نیست، در واقع موضوع اصلی آن درباره سیل است که قهرمان قصه سعی دارد در مقابل طبیعت و بلایای آن بایستد.

صادق دقیقی عنوان کرد: ۹۰ درصد از «چهل کچل» در شهر نِکا در استان مازندران و زیر باران فیلمبرداری شد و به همین دلیل ساخت این فیلم سینمایی زحمت زیادی داشت و کار بسیار سختی بود و به دلیل همین سختی ها خودم آن را دوست دارم.

کارگردان «تا آمدن احمد» اظهار کرد: به طور کلی فیلمبرداری در زیر باران کار بسیار سختی است اما دشواری آن وقتی ۲ چندان می شود که در شهرستان و در میان گل و لای ها این کار انجام شود. پژمان بازغی به خاطر همین موضوع بسیار اذیت شد زیرا صحنه هایی داشتیم که او باید میان آن گل و لای ها می رفت. با این وجود او یکی از بهترین بازی های خود را به نمایش گذاشت.

وی بیان کرد: تمام عوامل «چهل کچل» به صورت جهادی در این فیلم کار کردند، زیرا با وجود آن شرایط فیلمبرداری ما در ۴۰ جلسه به پایان رسید. من فکر می کنم اگر این گروه را نداشتم کار ما در ۷۰ جلسه هم تمام نمی شد زیرا در مواقعی بارندگی به قدری بود که گاهی حتی نمی توانستیم دوربین را تکان دهیم.

صادق دقیقی ادامه داد: در این فیلم حتی یک لوکیشن تکراری هم دیده نمی شود و بر خلاف «تا آمدن احمد» که بیش از ۸۰ درصد از فیلم در یک خانه روایت می شد اما «چهل کچل» مکان های مختلفی به لحاظ تصویری دارد.

این کارگردان بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا «چهل کچل» را به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برسانیم، اما اگر این اتفاق نیفتد آن را به جشنواره های خارجی می فرستیم البته در حال حاضر هم صحبت هایی برای حضور در این جشنواره ها شده است برای مثال قصد داریم آن را در جشنواره «نانت» فرانسه به نمایش بگذاریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مضمون این فیلم به صورتی است که مخاطب را هم می خنداند و هم به گریه می اندازد دورخیز ما برای حضور در جشنواره های خارجی است.

در این فیلم پژمان بازغی، رضا ناجی، سوگول طهماسبی، مریم بوبانی، ونوس حسن کانلی و ... به ایفای نقش می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.