سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

گلایه‌های «حسندوست» از وضعیت سینما/ اکثر افراد حرفه‌ای بیکار هستند

حسن حسندوست در نشست خبری فیلم سینمایی«جامه دران»

سینماپرس: حسندوست گفت: سینما ورشکسته و اقتصادش ضعیف است و اکثر تهیه کننده‌ها مایل نیستند در این شرایط کار کنند. چرا برخی فیلم‌ها بعد از ساخت به سرعت اکران می‌شود اما تعدادی امکان اکران نمی‌یابند.

به گزارش سینماپرس، حسن حسندوست تدوینگر با سابقه سینمای ایران درباره فعالیت های اخیر خود به فارس گفت: فیلمنامه های زیادی به من پیشنهاد شده است اما متاسفانه هیچ کدام به مرحله ساخت نمی رسد. شرایط اقتصادی در سینما مناسب نیست. فیلمنامه های زیادی رامی خوانم اما به مرحله عملیاتی و اجرایی نمی رسد.

وی در ادامه گفت: اکثر کارها به بن بست می خورد و این که چرا این اتفاق می افتد مشکل کل سینمای ایران است که اکثر افراد حرفه‌ای بیکار هستند. پول و سرمایه در بخش خصوصی کم شده، سینما ورشکسته و اقتصادش ضعیف است و اکثر تهیه کننده ها مایل نیستند در این شرایط کار کنند.

برگزیده دوره های مختلف جشنواره فیلم فجر گفت: فیلم «قشنگ و فرنگ» ساخته وحید موسائیان را  کار کردم چند ماه است که فیلم آماده و پروانه نمایش دارد. اما امکان اکران برای این فیلم وجود ندارد. این فیلم تمام المان های یک فیلم خوب و مخاطب پسند را دارد بازیگران خوبی در این کار کردند اما امکان اکران هنوز نیافته است. این سوال من است چرا فیلم اکران نمی شود. فیلم از لحاظ کیفی استاندارد است و جشنواره های خارجی هم شرکت کرده اما چرا هیچ کس پاسخگو نیست چرا برخی فیلم ها بعد از ساخت به سرعت اکران می شوند اما تعدادی فیلم  امکان اکران پیدا نمی کنند.

وی در خاتمه گفت: این روند چرخه معیوب سینمای ما است ، سینمای ایران صنعتی نیست و ضربه بزرگ اینجا به پیکره سینما وارد می شود چرخه اقتصادی نمی چرخد و همه کار و فعالیت به نتیجه مطلوب نمی رسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.