سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

توقف همکاری شورایعالی تهیه کنندگان با جشنواره فجر !

غلامرضا موسوی*

فارس: رئیس شورایعالی تهیه کنندگان گفت: شورا با دبیران جشنواره توافقی جهت میزان نمایش فیلم‌ها دارد اگر دبیر جشنواره به تعهداتش عمل نکند ممکن است شورایعالی تهیه کنندگان همکاری با جشنواره فجر را متوقف کند.

غلامرضا موسوی رئیس شورایعالی تهیه‌کنندگان با توجه به نزدیک شدن جشنواره درباره انجام تعهدات مالی جشنواره به شورایعالی تهیه کنندگان گفت: شورایعالی تهیه کنندگان طبق توافقی که با دبیران جشنواره ها (رضاداد  و حیدری) داریم نمایش فیلم ها برای 6000 صندلی در اختیار جشنواره فیلم فجر است تا بتواند برای میهمانان، آثار را به نمایش بگذارد اما نمایش بیش تر از این تعداد به تعداد صندلی های اضافه هر سانس 50 درصد از مبلغ هزینه بلیت باید به صاحبان آثار (تهیه کننده) ارایه شود اما متاسفانه دوستان هنوز پرداختی نداشتند . گویا زمانی که کار دوستان به اتمام می رسد حق  وحقوق صاحبان آثار را به فراموشی می سپارند.

وی درباره میزان نمایش آثار به طور تقریبی درجشنواره سال گذشته گفت: میزان نمایش فیلم ها تا 20 هزار صندلی بوده است این تعداد صندلی به جز سانس های فوق العاده است. پیگیری هایی داشتیم و آقای حیدری موضوع را در دستور کار قراردادند اما هنوز هیچ پولی را نتوانستیم برای همکارانمان از جشنواره بگیریم. به همین جهت اگر به موقع پول دوستان پرداخت نشود شورایعالی تهیه کنندگان همکاری با جشنواره را متوقف کند.

رئیش شورایعالی تهیه کنندگان درباره ارایه مبلغ سانس های فوق العاده توضیح داد: نمایش های فوق العاده توسط برخی از سینماها پرداخت شده است اما برخی از سینماها از جمله آزادی به تعدادی از صاحبان آثار مبالغ مربوط به سانس های فوق العاده را پرداخت و برخی را هنوز پرداخت نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.