جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

حضور رضوی با «دارکوب» شعیبی و «ماجراهای نیم روز» مهدویان در جشنواره فجر

محمود رضوی در نشست نقد و بررسی سریال «پادری»

سینماپرس: تهیه کننده فیلم سینمایی «سیانور» امسال با دو فیلم به کارگردانی بهروز شعیبی و محمد حسین مهدویان به جشنواره فیلم فجر می آید.

به گزارش سینماپرس، سید محمود رضوی تهیه کننده سینما در خصوص کارهای جدیدش در سینما  گفت: دو فیلم در جشنواره امسال خواهیم داشت؛ کار اول با بهروز شعیبی در حوزه اجتماعی با نام «دارکوب» که در مرحله پیش تولید قرار دارد و یک کار دیگر با محمدحسین مهدویان کارگردان اثر موفق «ایستاده در غبار» است. البته این کار کمی عقب‌تر از «دارکوب» بهروز شعیبی است و در مرحله نگارش قرار دارد و با نام موقت «ماجراهای نیم‌روز»٬ تولید می‌شود. 

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سیانور» که این روزها این اثر در سینماهای کشور در حال اکران است، در مورد کم و کیف ساخت این اثر اظهار داشت: قرار بود قبل از ساختن فیلم «سیانور» یک سریال تلویزیونی را تولید کنیم تا وقایع سال 51 تا 56 کشور در حوزه فعالیت‌های گروه‌ها و سازمان‌های چریکی آن دوران را روایت کند و اتفاقات و انحرافات فکری آن زمان را به تصویر بکشد اما وقتی در تولید جلو رفتیم بنا به دلایلی کار متوقف شد.

 
وی ادامه داد: بعد از آن، کاری به من پیشنهاد شد تا آن را بخوانم. مسعود احمدیان این کار را در سال 90 به من برای مطالعه داد. زمانی که کار را خواندم ، به این موضوع پی بردم که این فیلم‌نامه جذاب‌تر از آن چیزی است که ما نوشته‌ایم؛ اما برای تولید آن مراحل فراوانی را باید پشت سر بگذاریم. به دلیل اینکه این اثر سینمایی بسیار سنگین‌تر از یک کار تولیدی در سینما بود.
 
تهیه‌کننده فیلم «دهلیز» در ادامه افزود: چند سالی این فیلم‌نامه در دست من بود تا اینکه ابتدای سال گذشته کاری را با بهروز شعیبی در حال نگارش بودیم که آن هم به سرانجام نرسید. همزمان فیلم‌نامه ای را که احمدیان نوشته بود، به بهروز شعیبی دادم تا آن را مطالعه کند و در صورت تمایل این اثر را تولید کنیم. شعیبی بعد از خواندن فیلم‌نامه تمایل خود را برای ساخت این اثر نشان داد و بعد از طی مراحل مختلف «سیانور» تولید شد.
 
سید محمود رضوی در مورد قضاوت بی‌طرفانه در «سیانور» و روایت درست وقایع تاریخ معاصر در این فیلم ابراز داشت: یکی از مهمترین خطوطی که ما در تولید این اثر داشتیم این بود که به هیچ وجه قرار نبود تاریخ را قضاوت کنیم و فقط با نیت روایت تاریخ این اثر را ساختیم به دلیل اینکه وقتی مخاطب با قضاوت فیلمساز یک اثر را ببیند، دیگر از جنبه‌های تاریخی آن خارج می‌شود. در «سیانور» کاملا به تاریخ وفادار بودیم. همچنین خودمان را دچار ممیزی نکردیم. به نظرم تمام کسانی که فیلم را می‌بینند، تمام جناح‌های سیاسی با تمام تفکرات گواهی می‌دهند که فیلم واقع‌گرا و با روایت صادقانه است.
 

* باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.