شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

دی کاپریو سکوتش را شکست

لئوناردو دی کاپریو

مهر: بنیاد خیریه لئوناردو دی کاپریو بازیگر برنده اسکار اعلام کرد اگر هدیه یا پول اهدا شده به وی ارتباطی با اختلاس در صندوق مالی مالزی داشته باشد، این پول را بازمی‌گرداند.

در حالی که شائبه ارتباط دی کاپریو با سوءاستفاده کنندگان مالی از صندوق اقتصادی مالزی افزایش یافته، دی کاپریو اعلام کرد اگر پولی از این صندوق برداشت شده باشد، باز می‌گرداند.

دی کاپریو اعلام کرده با مقامات دولتی همکاری کرده تا روشن شود که آیا این کمک مالی از منبعی مشکوک آمده است یا خیر و به همین دلیل مشکلی برای بازگرداندن این پول ندارد.

در ماه جولای اعلام شد بنیاد خیریه دی کاپریو از کمک مالی که از صندوق اقتصادی مالزی برداشت شده بود برای برگزاری مهمانی خیریه خود سود جسته و در عین حال ۱۰۰ میلیون دلار از این پول برای ساخته شدن «گرگ وال استریت» مصرف شده است.

در بیانیه‌ای که دیروز سه شنبه از سوی دی کاپریو منتشر شد، اعلام شده وی اولین بار از این ماجرا توسط خبرهای مطبوعات مطلع شد. در این بیانیه افزوده شده است: بلافاصه با مقامات دادگستری تماس گرفتیم تا روشن شود که آیا این هدایا و مبالغ وقفی مستقیم یا غیرمستقیم با مبالغ براشت شده از آن محل ارتباط دارد یا خیر و اگر اینطور باشد به سرعت این مبالغ بازگردانده خواهد شد.

در عین حال کمپانی تولید «رد گرانیت پیکچرز» گفته است اطلاعات کسب شده نشان می‌دهد این دو مبلغ از منابع غیرقانونی نبود و هیچ چیز غلطی این وسط اتفاق نیفتاده است.

بنیاد دی کاپریو سال ۱۹۹۸ تاسیس شده تا از پروژه‌های زیست محیطی حمایت کند.

درماه آگوست امسال هالیوود ریپورتر با انتشار مقاله‌ای اعلام کرد بنیاد این بازیگر از حدود ۲ میلیون دلار از رقم بزرگی که از صندوق اقتصادی مالزی برداشته شده بود استفاده کرده است.

در این بیانیه از قول دی کاپریو گفته شده او تاکنون به احترام تحقیقاتی که در دست انجام بود سخنی نگفته چون می‌توانست خیلی از بنیادهای خیریه، بیمارستان‌ها و افرادی را که از این پول استفاده کرده بودند زیر سوال ببرد.

گفته شده بنیاد حمایت از محیط زییست دی کاپریو با جو لو تاجری که در مرکز رسوایی بزرگ مالی ۳ میلیارد دلاری مالزیایی جای دارد، در ارتباط بوده و لو به عنوان دوست دی کاپریو بخشی از پول‌های سرقت شده از بنیاد مالزیایی را برای این ستاره هزینه کرده است.

هفته پیش یک بنیاد خیریه سوییسی خواستار این شده بود که سمت دی کاپریو به عنوان سفیر صلح سازمان ملل برای تغییرات آب وهوایی که از سال ۲۰۱۴ به وی داده شده، برای استفاده از این پول از وی گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.