سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

انتظارات اهالی سینما از وزیر آینده فرهنگ و ارشاد اسلامی/۷

سالور: امیدوارم شخصی رئیس سازمان سینمایی شود که به دور از محافظه کاری های رایج شرایط را برای خلق آثار هنرمندان فراهم نماید

سامان سالور

سینماپرس: سامان سالور کارگردان جوان سینما همزمان با استعفای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم شخصی رئیس سازمان سینمایی شود که به دور از محافظه کاری های رایج شرایط را برای خلق آثار درخشان هنرمندان فراهم نماید چرا که هنرمندان برای خلق آثار فرهنگی و هنری نیازمند داشتن آرامش خاطر هستند و این مدیران فرهنگی هستند که باید این فضا را برای آن ها فراهم سازند.

کارگردان فیلم سینمایی «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هر هنرمندی محق است که بتواند تحت شرایط عادلانه در سینما مشغول به کار شود و امیدوارم رئیس جدید سازمان سینمایی به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشد و شرایط را برای حضور حداکثری اهالی سینمای کشور فراهم آورد.

وی ادامه داد: نه تنها سینما که بلکه سایر رشته های فرهنگی و هنری اعم از: موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و... هم نیازمند این اتفاق مهم هستند و وظیفه اصلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که با چنین رویکردی عمل کند و شرایط کار را برای همه اهالی فرهنگ و هنر فراهم آورد.

سالور خاطرنشان کرد: من بسیار متأسفم از اینکه بسیاری از هنرمندان کشور ما طی سال های اخیر مجبور به جلای وطن شدند و ترک دیار کردند؛ ما باید از هنرمندان به بهترین شکل ممکن حفظ و حراست کنیم و از ظرفیت های فکری و عملی آن ها برای رشد و ارتقای فرهنگ و هنر کشور استفاده کنیم نه اینکه با به وجود آوردن شرایط ناعادلانه کاری کنیم که آن ها دلزده شوند و یا جایی برای فعالیت و کار نداشته باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «ساکنین سرزمین سکوت» در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: علاوه بر همه این ها امیدوارم که مسئولان جدید سازمان سینمایی روی پیمان و عهدهای شان پایبند باشند و با جسارت کامل از هنر و هنرمند دفاع کنند و پای تمامی مجوزهایی که به هنرمندان برای فعالیت های فرهنگی و هنری می دهند بایستند و نگذارند که هر نهاد و دستگاهی بنا به خواسته دل خود جلوی فعالیت های هنرمندان را بگیرد و آن ها به صورت خنثی نظاره گر آن باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.