دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

وزیر ارشاد جدید متهم پرونده «فساد بیمه ایران» است؟

سید رضا صالحی امیری

نسیم: رضا صالحی‌امیری یکی از متهمان تحت تعقیب مفاسد اقتصادی در موضوع "پرونده بیمه ایران" بود و به همین دلیل هم نتوانست در سال ۹۲، رای اعتماد مجلس را برای وزارت ورزش کسب کند.

رضا صالحی امیری یکی از متهمان تحت تعقیب مفاسد اقتصادی در موضوع «پرونده بیمه ایران» بود و یکی از دلایلی هم که نتوانست از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر ورزش و نوجوانان در سال 92، رای بیاورد نیز همین مسئله بوده است.

در دوران سرپرستی صالحی امیری بر وزارت ورزش نیز این مسئله مطرح شده بود که نام وی در خلال پرونده بیمه ایران در ارتباط با دو چک به چشم می‌خورد که مبلغ یکی از این چک‌ها معادل 900 میلیون تومان بوده است.

الیاس نادران، نماینده وقت مجلس در جلسه رای اعتماد صالحی امیری درسال 92 از دوران مدیرکلی صالحی امیری در وزارت اطلاعات خوزستان هم صحبت کرده بود که به گفته وی به دستور صالحی تعدادی از «رزمندگان با گرایش چپ» بدون دلیل به اتهام دست داشتن در انفجار لوله های گاز دستگیر و چنان با آنها بدرفتاری می کنند که یکی از آنها خودکشی می‌کند.

نادران در آن جلسه درباره بدرفتاری صالحی با آن افراد گفته بود که وقتی دفتر بازرسی بیت مقام معظم رهبری از موضوع مطلع شد، پس از بررسی دستور داد که صالحی امیری توبیخ، از متهمان اعاده حیثیت شده و صالحی امیری باید رضایت متهمان را جلب کند، همچنین نادران نسبت صالحی به روحانی را نسبت مشایی به احمدی‌نژاد توصیف کرده بود.

با این حال در جلسه رای اعتماد به صالحی امیری در سال 92 که نهایتا با 141 رای مخالف صالحی نتوانست وزیر ورزش شود،‌ اتهامات وارد به خودش را تکذیب و گفته بود سینه اش پر از اسرار نظام است و اگر بنا به پرده دری باشد، خیلی حرف ها برای گفتن دارد، اما بنا ندارد کسی را تخریب کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.