سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

تام کروز از یک پیرزن سیاه‌پوست شکست خورد

تام کروز

خبرآنلاین: در روزهای پایانی ماه اکتبر فیلم جدید تایلر پری با عنوان «هالووین مادی / A Madea Halloween» در کمال شگفتی بیشتر از قسمت دوم «جک ریچر» با بازی تام کروز فروش داشت.

 در حالی که همه انتظار داشتند فیلم «جک ریچر: هرگز بازنگرد» به راحتی عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا را از آن خود کند، فیلم کمدی «هالووین مادی» با زمینه‌ای مناسب برای روزهای منتهی به جشن هالووین گوی سبقت را از جک ریچر ربود و با ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش در بیش از دو هزار سالن سینما پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا شد.

«جک ریچر» نیز با فروش ۲۳ میلیون دلاری در نزدیک به چهار هزار سالن سینما دومین فیلم پرفروش هفته بود. با وجود جا ماندن از فیلم «هالووین مادی» به اعتقاد کارشناسان فروش عملکرد «جک ریچر» در افتتاحیه قابل قبول است.

مادی یا میبل سیمونز یک زن سالخورده اما تنومند سیاه‌پوست، کاراکتری خیالی آفریده تایلر پری است. این کارگردان خود در نقش مادی بازی می‌کند.

تایلر پری با ارائه فیلم تازه‌اش در شش سال اخیر کاری خود بهترین نتیجه را در گیشه گرفت و در عین حال کمپانی لاینزگیت را به سوددهی خوب فیلم امیدوار کرد. این کمدی ترسناک با الهام از فهرست خیالی کریس راک از بهترین فیلم‌های کاراکتر «مادی» ساخته شده است.

در فیلم تازه پری بلا ترون، دایمند وایت و کسی دیویس در کنار کاراکتر مشهور مادی نقش‌آفرینی می‌کنند. مادی این‌بار هالووین را در جدال با قاتلان، ارواح، اشباح، زامبی‌ها و جانوران خیالی می‌گذراند در عین حال تمام حواسش معطوف به نوجوانانی با رفتار ناشایست است.

دیوید اسپیتز مدیر اکران داخلی کمپانی لاینزگیت فیلم تازه پری را اثری متفاوت و منحصربه‌فرد برای هالووین خواند و گفت: «از سال ۲۰۱۳ به این سو دیگر فیلمی با حضور کاراکتر «مادی» به سینما عرضه نشده بود پس به این نتیجه رسیدم که الان دیگر وقت آن فرارسیده است.»

در قسمت دوم «جک ریچر» به کارگردانی ادوارد زوئیک علاوه بر تام کروز بازیگرانی چون کولبی اسمولدر و آلدیس هاج نقش‌آفرینی می‌کنند. محصول مشترک پارامونت و اسکای‌دنس با صرف ۶۰ میلیون دلار ساخته شده است.

برای مقایسه بد نیست بدانیم که قسمت اول «جک ریچر»‌ دسامبر سال ۲۰۱۲ در افتتاحیه تنها ۱۵ میلیون دلار فروخت اما در نهایت با ۲۱۸ میلیون دلار فروش در سراسر جهان به کار خود پایان داد. بیشتر فروش قسمت اول فیلم در کشورهای خارجی رقم خورده بود. در قسمت دوم نیز عملکرد فیلم در بازارهای خارجی بسیار خوب است. «جک ریچر:‌ هرگز بازنگرد» در ۴۰ کشور خارجی ۳۱ میلیون دلار دیگر فروش داشت و با احتساب فروش آمریکای شمالی در سراسر جهان ۵۴ میلیون دلار فروخت.

فیلم تازه تام کروز در گیشه جهانی فیلم «دوزخ / Inferno»‌ با بازی تام هنکس را از صدر به زیر کشید. «دوزخ» در دومین هفته اکران در ۵۸ کشور ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروخت تا پس از دو هفته و پیش از آغاز اکران در سینماهای آمریکا فروش جهانی فیلم به ۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برسد. این فیلم‌ به کارگردانی ران هاوارد جمعه آینده در آمریکای شمالی اکران می‌شود.

در آستانه هالووین کمپانی یونیورسال هم فیلمی مناسب حال و هوای هالووین روانه سینما کرد. «ویجا:‌ خاستگاه شیطان» که با بودجه ۹ میلیون دلاری ساخته شده هفته گذشته در بیش از سه هزار سالن سینما اکران شد و با فروشی برابر با ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار در رده سوم پرفروش‌های سینمای آمریکا ایستاد. این فیلم نیز دومین قسمت از فیلم‌های «ویجا» است که قسمت اول آن سال ۲۰۱۴ اکران شد. در قسمت دوم این فیلم ترسناک حوادث پیش از داستان قسمت اول روایت می‌شود.

کمدی «Keeping Up With the joneses» دیگر فیلمی بود که هفته گذشته به صورت گسترده در آمریکا اکران شد. این فیلم که با ۴۰ میلیون دلار بودجه ساخته شده اکران افتتاحیه را با فروش ناامیدکننده ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به پایان رساند.

فیلم «مهتاب / Moonlight» به کارگردانی بری جنکینز به عنوان یکی از مدعیان فصل جوایز سینمایی هفته گذشته به صورت محدود در چهار سالن سینما اکران شد و رکورد میانگین فروش در یک سالن سینما در سال ۲۰۱۶ را شکست. این فیلم به صورت میانگین در هر سالن بیش از ۱۰۳ هزار دلار فروش داشت.

در این میان فیلم «سرزمین ترامپ» مستند تازه مایکل مور نیز در دو سالن در نیویورک و کالیفرنیا به نمایش درآمد و به صورت میانگین در هر سالن بیش از ۲۵ هزار دلار فروش داشت.

ردیف

نام فیلم

هفته اکران

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

1

هالووین مادی

۱

۲۷.۶

۲۷.۶

2

جک ریچر:‌ هرگز بازنگرد

۱

۲۳

۲۳

3

ویجا:‌ خاستگاه شیطان

۱

۱۴.۱

۱۴.۱

4

حسابدار

۲

۱۴

۴۷.۹

5

دختری در قطار

۳

۷.۳

۵۸.۹

6

خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب

۴

۶

۷۴.۴

7

چشم‌وهم‌چشمی با جونزها

۱

۵.۶

۵.۶

8

کوین هارت:‌ حالا چی؟

۲

۴.۱

۱۸.۹

9

لک‌لک‌ها

۵

۴

۶۴.۷

10

دیپ‌واتر هورایزون

۴

۳.۶

۵۵.۲

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.