چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

شکایت تهیه‌کننده «خشکسالی و دروغ» از شبکه «جم»

غلامرضا موسوی*

فارس: تهیه‌کننده «خشکسالی و دروغ» گفت: شکایتی از شبکه جم برای پخش بدون اجازه تبلیغات فیلم «خشکسالی و دروغ» تنظیم و ارایه دادم.

روز گذشته با ابلاغ نامه ای از روابط عمومی سازمان سینمایی تاکید شد؛ از تاریخ انتشار این خبر (4 آبان) تیزرهای تبلیغی فیلم های سینمایی که از شبکه GEM پخش شوند، شامل برخورد قانونی خواهد شد. تعدادی از فیلم هایی سینمایی از جمله «خشکسالی و دروغ» و «آس و پاس» به صورت پراکنده از شبکه جم پخش می شود.

غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره پخش آگهی چند فیلم سینمایی از جمله «خشکسالی و دروغ» از شبکه جم گفت: به  تازگی مطلع شدم که شبکه جم برخی از فیلم ها از جمله «خشکسالی و دروغ» را دربرنامه تبلیغات قرارداده و به صورت پراکنده آگهی این فیلم را پخش می کند. 

وی ادامه داد: ما هیچ گونه آگهی‌ای برای پخش از  شبکه جم به این شبکه سفارش ندادیم و به محض اینکه مطلع شدم با بازپرس پرونده حجت الاسلام منصوری تماس داشتم و از ایشان راهنمایی خواستم و شکایتی از شبکه جم برای پخش بدون اجازه تبلیغات فیلم تنظیم و ارایه دادم.

رئیس شورایعالی تهیه کنندگان برای رفع این معضل در سینمای ایران گفت: متاسفانه این مساله نیز وجود دارد اگر بخواهند با تهیه کننده یا عوامل سازنده یک اثر برخورد کنند با هزینه 10 یا 20 میلیون تومانی برای تبلیغات جم فضا را با تهیه کننده یا عوامل سازنده ناامن می کنند .

تهیه کننده فیلم سینمایی «چهارشنبه خون به پا می شود» گفت: به عقیده من شبکه هایی مانند جم در فروش فیلم ها تاثیر چندانی ندارند. با اقبال مخاطب از  فیلم «فروشنده» که نه در ایران تبلیغات داشت و نه در شبکه های خارجی، ثابت شد  که رسانه هایی مانند شبکه جم نمی‌توانند تاثیری بر مخاطب داشته باشند. برخی از فیلم ها که مرتب از شبکه جم تبلیغات داشتند فروش بلیت شان به 1000 قطعه هم نرسید

موسوی  در مورد برخورد با تهیه کنندگان خاطی در این مورد گفت:  شورایعالی به همکاران تذکر داده است که اگر  ثابت شود به شبکه های معاند آگهی دادند به کمیته انضباطی معرفی می شوند و با آنها  برخورد می شود . اما مشکل اینجاست که به نظر می رسد شبکه جم برای تنوع در تبلیغات از تیزرهای سینمایی که در سایت ها منتشر می شود بهره می برد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.