چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

انتظارات اهالی سینما از وزیر آینده فرهنگ و ارشاد اسلامی/۸

شاه حاتمی: یک مدیر سینمایی باید از دل خود سینماگران بیرون بیاید که دغدغه فرهنگ و هنر داشته باشد/ فیلمسازان باید بتوانند آثارشان را بسازند

علی شاه حاتمی

سینماپرس: علی شاه حاتمی کارگردان سینما و تلویزیون همزمان باانتخاب وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون وزرا و معاونانی که در این وزارتخانه حضور داشته اند هیچ یک دغدغه اعتلای فرهنگ و هنر را نداشتند و همین باعث شده تا فرهنگ کشور ما درجا بزند؛ از شروع انقلاب تا کنون هیچ رئیس جمهوری فرهنگ در اولویت کارهایش نبوده و نخواهد بود ولذا بهتر است دولت ویزیر فرهنگ را از لیست وزرایش حذف کند تا هنرمندان بتوانند فارغ از سیاست های هر گروه وجناحی به خلق اثار هنری خود بپردازند.

کارگردان سریال های محبوب «خوش رکاب» و «خوش غیرت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من معتقدم اگر تاکنون اثر هنری خوبی در کشور ما ساخته شده و یا فیلم های سینمایی درخشانی در سینمای ما تولید شده به واسطه حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونانش نبوده است چرا که این افراد سیاسی هستند و ارتباط جدی با مقوله سینما و فرهنگ ندارند و همواره سیاست های خود را در سینما پیاده سازی کرده اند.

وی ادامه داد: سینما سیاسی نیست و فیلمسازان باید بتوانند آزادانه آثارشان را بسازند؛ ما باید آگاه باشیم که سیاست نمی تواند به نفع سینما باشد. متأسفانه عملکرد مسئولان سینمایی کشور تاکنون بسیار غلط بوده و به همین علت است که معتقدم اگر سینما به دست خود هنرمندان اداره شود بهتر است!

شاه حاتمی خاطرنشان کرد: بهتر است ما تابع کسانی نباشیم که اطلاعی از فرهنگ و هنر ندارند؛ کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم نباید اینطور خنثی عمل کند و بگذارد هر اتفاقی که مدیران می خواهند در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی رقم بخورد. بهتر است یک مدیر سینمایی از دل خود سینماگران بیرون بیاید که دغدغه فرهنگ و هنر داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «ترکش های صلح» تأکید کرد: متأسفانه رئیس جمهور هم دغدغه فرهنگ و سینما را ندارد و شاید بتوان بر این امر صحه گذاشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر رئیس جمهوری بوده که دغدغه فرهنگ و هنر و سینما را داشته و به آن توجه کرده است.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم برای سینمای ایران اتفاقات خوبی رقم بخورد و ما بتوانیم به جای درجا زدن، شاهد رشد و اعتلای آن باشیم و این هنر را به گونه ای مدیریت کنیم که بتواند نام کشورمان را در دنیا زنده کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.