شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

علت استفاده از تصویر کیارستمی در پوستر یک جشنواره چیست؟

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران علت استفاده از تصویر عباس کیارستمی فیلمساز بزرگ سینمای ایران و جهان را بر روی پوستر این جشنواره توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، پوستر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران براساس طرحی از فرید فرخنده‌کیش، عکس ساسان توکلی فارسانی و اجرای فریبا شفیعی طراحی شده است.

فرخنده‌کیش، دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران درباره علت استفاده از تصویر عباس کیارستمی بر روی پوستر این دوره از جشنواره گفت: «سال گذشته مجموعه‌ای از آثار شاگردان کیارستمی به عنوان یکی از بخش‌های جنبی جشنواره سی و دوم به نمایش درآمد و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود در جشنواره سی وسوم بزرگداشت و مرور آثار کوتاه عباس کیارستمی برگزار شود که متاسفانه درگذشت ناگهانی این هنرمند بزرگ، جشنواره فیلم کوتاه و علاقه مندان به سینمای کیارستمی را از این افتخار محروم کرد.»

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران افزود: «پیش از درگذشت کیارستمی قرار بود از تصاویر یکی از فیلم‌های ایشان به عنوان پوستر جشنواره سی و سوم استفاده کنیم و بر همین اساس با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصویر فیلم «نان و کوچه» را انتخاب کردیم. اما پس از درگذشت این فیلمساز شهیر ترجیح دادیم به جای استفاده از تصویر این فیلم، از عکس خود ایشان به عنوان قدردانی و پاسداشت از این هنرمند فقید استفاده کنیم.»

فرخنده‌کیش ادامه داد: «ساسان توکلی فارسانی مجموعه‌ای از عکس‌های عباس کیارستمی در اختیار داشت که با همفکری خود او یکی از بهترین عکس ها برای استفاده بر روی پوستر جشنواره انتخاب شد و فریبا شفیعی نیز آن را طراحی کرد.»

فرخنده‌کیش درباره همخوانی برنامه های جشنواره سی و سوم فیلم کوتاه تهران با پوستر این جشنواره گفت: «به پاس یک عمر تلاش موثر عباس کیارستمی در سینما و بخصوص کارنامه درخشان او در حوزه فیلم کوتاه و تجربی، نشان ویژه کیارستمی از این دوره به جوایز جشنواره فیلم کوتاه تهران اضافه شده است. این نشان به افراد شاخص و تاثیرگذار سینما به ویژه سینمای کوتاه اهدا می شود. همچنین یکی از شب های جشنواره سی و سوم به نام «شب کیارستمی» نامگذاری شده است که در این بخش آثار کوتاه او با حضور علاقه مندان و شاگردانش به نمایش در می‌آید.»

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 18 تا 24 آبان به دبیر فرید فرخنده کیش برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.