یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

آخرین خبرها از جشنواره فیلم کوتاه تهران/ شهرام مکری تیزر ساخت

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: از تیزر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به کارگردانی شهرام مکری رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، شهرام مکری درخصوص ایده اولیه تیزر جشنواره سی وسوم گفت: امسال همه جشنواره‌های ایران و جهان متأثر از فوت عباس کیارستمی هستند و همه جشنواره‌های داخلی به نوعی به عباس کیارستمی پرداختند. همان‌طور که این تأثیر در جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز وجود دارد و پوستر جشنواره سی و سوم هم بر همین اساس طراحی شده است. در جشنواره‌های جهانی نیز همه فستیوال‌ها چه در سال 2016 و چه ماه‌های نخست سال 2017 از این اتفاق تأثیر خواهند گرفت. به همین دلیل این ایده برای تیزر جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز مطرح شد.

کارگردان فیلم سینمایی «ماهی و گربه» ادامه داد: صحبت از کیارستمی کار سختی است، به همین خاطر ما از متریالی متعلق به فیلم‌های عباس کیارستمی استفاده کردیم. نگاه کلی ما نسبت به این فیلم برمبنای تصویری است که بر سنگ قبر عباس کیارستمی نقش بسته شده؛ تک درختی که نشانی از کیارستمی در سینما دارد.

کارگردان تیزر جشنواره فیلم کوتاه تهران در توضیح تصاویری که در این تیزر از فیلم‌های کیارستمی استفاده شده است، گفت: از صحنه‌های فیلم‌های «باد ما را خواهد برد» و «طعم گیلاس» استفاده کردیم و برخی صحنه‌ها را نیز بازسازی کردیم.

همچنین با همکاری بهزاد دورانی از دوستان عباس کیارستمی برخی صحنه‌ها را بازسازی کردیم. تمام تلاش ما این بود که فضاسازی‌ها و کلیت تیزر در فضایی ساده و نزدیک به مجموع کارها و دیالوگ‌های عباس کیارستمی و به دور از شعار و خودنمایی باشد. درواقع تیزر جشنواره سی و سوم فیلم کوتاه یادآوری‌ای از عباس کیارستمی است.

تیزر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به کارگردان شهرام مکری و با بازی بهزاد دورانی تولید شده است. از دیگر عوامل تولید این تیزر می توان به سینا کرمانی‌زاده؛ فیلمبردار، سعید قطبی؛ صداگذار و سیامک سلیمانی؛ گوینده نریش‌های تیزر اشاره کرد.

پنج نشست تخصصی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

نشست های تخصصی «زیبایی شناسی صدا»، «ساختار فیلم کوتاه»، «موسیقی فیلم»، «تیتراژ در فیلم» و «جشنواره هیروشیما» در سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار می شود.

برنامه نشست های تخصصی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

چهارشنبه 19 آبان: نشست «زیبایی شناسی صدا»، با حضور بهروز شهامت و امیر سحر خیز

پنجشنبه 20 آبان: نشست «ساختار فیلم کوتاه»، با حضور احمد الستی

جمعه 21 آبان: نشست «موسیقی فیلم»، با حضور کریستف رضاعی و امیر بکان

شنبه 22 آبان: نشست «تیتراژ در فیلم»، با حضور امیر مهران و امید خوش نظر

یکشنبه 23 آبان: نشست «جشنواره هیروشیما»، با حضور «سایوکو کینوشیتا» مدیر جشنواره هیروشیما، سعید توکلیان و فاطمه حسینی شکیب

نشست های تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران از ساعت 15:30 تا 17 روزهای یاد شده در سالن شماره 2 پردیس چارسو برگزار می شود و حضور علاقه مندان در این نشست ها آزاد است.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 18 تا 24 آبان به دبیری فرید فرخنده کیش برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.