دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

محسن یزدی خبر داد؛

مرکز فیلم مستند سوره ۶ اثر به جشنواره فیلم «عمار» ارسال کرد

محسن یزدی*

سینماپرس: محسن یزدی مدیر مرکز فیلم مستند سوره با بیان اینکه مرکز فیلم مستند سوره امسال ۶ اثر به جشنواره فیلم «عمار» فرستاده است، از محتوای این آثار گفت.

به گزارش سینماپرس، محسن یزدی مدیر مرکز فیلم مستند سوره با اشاره به ارسال ۶ اثر به جشنواره مردمی فیلم «عمار» عنوان کرد: یکی از مستندهایی که برای حضور در این دوره از جشنواره «عمار» درنظر گرفته‌ایم «بازی» به کارگردانی مهدی نقویان است که به موضوع بررسی تاریخ تحریم آمریکا بر علیه ایران می‌پردازد و نیم نگاهی هم به فتنه ۸۸ دارد.

وی افزود: دیگر مستند آماده شده «قصه فیل و الاغ» نام دارد که موضوع آن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و در آن به بررسی چگونگی برگزاری انتخابات آمریکا پرداخته‌ایم.

مدیر مرکز فیلم مستند سوره بیان کرد: «غزال ایرانی» مستند دیگر این مرکز درباره تیمی از بچه‌های دانشگاه تهران است که ماشین‌های خورشیدی ساخته‌اند و با آنها در مسابقات جهانی شرکت کرده‌اند.

یزدی اظهار کرد: «بزنگاه» مستند پرتره مازیار بیژنی کاریکاتوریست کشور است و علاوه بر آن مستند «حراج بزرگ» درباره مساله تولید ملی است و مستند «خواهران غریب» که درمورد ۲ خواهر ووشوکار ایرانی حاضر در مسابقات جهانی است، از دیگر آثار مرکز فیلم مستند سوره برای شرکت در هفتمین جشنواره «عمار» است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: جشنواره «عمار»، از جمله جشنواره‌هایی است که شاخصه‌های آن مشخص است و به همین دلیل می‌تواند در تقویم و عرصه فرهنگی کشور مفید و موثر باشد، بنابراین امروز، مستندسازانی در سطح کشور داریم که برای جشنواره «عمار» اثری تولید می‌کنند و این موضوع مهمی است.

یزدی عنوان کرد: با برگزاری ۶ دوره از جشنواره مردمی فیلم «عمار» و دوره جدید که در حال برگزاری است، طبعا باید کیفیت محصولات افزایش پیدا کند و مستندسازان و فیلمسازان بیشتری در کنار آشنایی با این جشنواره، آن را در تقویم فرهنگی خود قرار بدهند.

وی در پایان در همین راستا گفت: البته تحقق این موضوع مقداری زمانبر است، اما با این وجود «عمار» شروع خوبی داشته و امروز نیز به یکی از جشنواره‌های مهم کشور تبدیل شده است، اگر چه طیف مستندسازان شرکت کننده در این جشنواره باید گسترده‌تر شود که به نظر من این امر محقق می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.