سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

جایگاه رسانه های تخصصی سینمایی از منظر منتقدان/ ۴

سلطان محمدی: شیوه های قدیمی در نشریات امروزی باعث دوری مخاطب شده است/ متأسفانه بیشتر خود مطبوعاتی ها خواننده نشریات شده اند

حسین سلطان محمدی

سینماپرس: حسین سلطان محمدی منتقد سینما همزمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در رابطه با جایگاه رسانه های تخصصی سینمایی گفت: الگوبرداری از شیوه های قدیمی در نشریات امروزی باعث دوری مخاطب شده است و متأسفانه هیچ گونه تنوع، خلاقیت و نوآوری در شیوه اجرایی نشریات تخصصی سینمایی دیده نمی شود.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هرچند که کمیت رسانه های تخصصی سینمایی طی سال های اخیر به شدت بالا رفته و ما شاهد انتشار چندین روزنامه، ماهنامه، هفته نامه و... در این حیطه هستیم و خبرگزاری ها و سایت های تخصصی نیز به مقوله سینما می پردازند اما متأسفانه این کمیت نتوانسته کیفیت رسانه های تخصصی را ارتقا بخشد و حرکت جدیدی را به وجود بیاورد.

سلطان محمدی ادامه داد: شیوه جذب اطلاعات، شیوه انتقال اطلاعات و... در نشریات تخصصی سینمایی بنابر مقتضیات زمانه باید به روز رسانی شود چرا که وقتی همه رسانه ها بخواهند حرکت هایی قدیمی و مشابه با یکدیگر انجام دهند دیگر کمتر خواننده ای تمایل برای دنبال کردن این قبیل نشریات پیدا می کند.

این منتقد سینما خاطرنشان کرد: ما گاهی اوقات شاهد هستیم که برخی نشریات اخلاقیات را زیر پا می گذارند و بدون رعایت هیچ یک از اصول حرفه ای روزنامه نگاری مبادرت به انتشار اخبار لحظه ای می کنند که بتواند برخی مخاطبان خاص را به سمت رسانه شان جذب کند که این روش نیز کاری بسیار غلط و ناپسند است و باید به صورت جدی جلوی آن گرفته شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه متأسفانه شرایط به گونه ای است که بیشتر خود مطبوعاتی ها خواننده نشریات شده اند اظهار داشت: قطعاً اگر آمار دقیقی از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر میزان استقبال از رسانه ها اعلام شود ما به این مهم دست پیدا خواهیم کرد که بسیاری از رسانه های تخصصی سینمایی هیچ جایگاهی در میان عامه مردم ندارند و رسماً دست اندرکاران آن رسانه هستند که خواننده مطالبشانند!

این منتقد سینما تأکید کرد: امیدوارم تمامی رسانه های تخصصی، خلاقیت و نوآوری را در رأس کارهای خود قرار دهند و تلاش کنند که همانند بیش از ۲ و ۳ دهه قبل بتوانند مورد توجه عامه مردم قرار بگیرند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.