چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

با ورود صالحی امیری به بهارستان؛

گمانه زنی ها برای جایگزین «ایوبی» در سازمان سینمایی/ آیا تغییر رویکردی اتفاق خواهد افتاد؟

حجت اله ایوبی

سینماپرس: به نظر می رسد با توجه به عملکرد ضعیف و ناکارآمدی ایوبی در ریاست سازمان سینمایی که با فرافکنی های فراوان و سوء مدیریت از تعطیلی شورای عالی سینما تا بیکاری سینماگران گسترده شده است، جایگزینی وی دور از ذهن نخواهد بود، ولی نباید انتظار داشت با مطرح شدن گزینه هایی که آنها نیز سوابق درخشانی در مدیریت سینما ندارند، اتفاق تازه ای در این حوزه روی دهد.

پس از ورود سیدرضا صالحی امیری به وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی به احتمال زیاد حجت الله ایوبی از سمت ریاست سازمان سینمایی وزارت ارشاد استعفا خواهد داد.

سیدرضا صالحی امیری پس ازعدم موفقیت درکسب آرا از نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای تصدی‌گری وزارت ورزش و جوانان روز گذشته با کسب ۱۸۰ رای موفق شد ادامه فعالیت های مدیریتی و اجرایی خود را در وزارتخانه ارشاد و فرهنگ و اسلامی پیگیری کند.

پس از تکیه صالحی امیری بر صندلی وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به احتمال قوی شاهد تغییرات زیادی درمعاونت های فرهنگی و هنری وزارتخانه ارشاد خواهیم بود. حال شنیده‌ها حاکیست که پس ازحضورصالحی امیری در بهارستان حجت الله ایوبی ازسمت ریاست سینمایی وزارت ارشاد استعفا خواهد داد و برای جاگزینی وی علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی مطرح است، البته در این میان نام هایی نیز همانند محمد مهدی حیدریان و علیرضا رضاداد نیز به گوش می رسد. در همین راستا و با توجه به وابستگی انتخاب دبیر جشنواره ملی و جهانی فجر با نگاه شخص ایوبی، احتمال تغییر دبیر این دو بخش یک جشنواره نیز با توجه به حاشیه سازی های فراوان صورت گرفته وجود دارد و حتی احتمال رها شدن جشنواره فجر از دوپارگی که با اعتراض گسترده سینماگران نیز مواجه بود در این میان مطرح خواهد بود.

به نظر می رسد با توجه به عملکرد ضعیف و ناکارآمدی ایوبی در ریاست سازمان سینمایی که با فرافکنی های فراوان و سوء مدیریت از تعطیلی شورای عالی سینما تا بیکاری سینماگران گسترده شده است، جایگزینی وی دور از ذهن نخواهد بود، ولی نباید انتظار داشت با مطرح شدن گزینه هایی که آنها نیز سوابق درخشانی در مدیریت سینما ندارند، اتفاق تازه ای در این حوزه روی دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.